دستگاه قضایی ایران حکم ٥ سال زندان را برای دو شهروند سقزی صادر کرد

آژانس کُردپا: دو شهروند کُرد اهل شهر سقز از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب شهر سقز به زندان محکوم شدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، حسن بهاری، کارشناس معماری ساختمان و اهل روستای “سیاه‌در” شهرستان سقز به اتهام “همکاری با احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران”به یکسال زندان تعزیری و دو سال زندان تعلیقی محکوم گردید.

این حکم حسن بهاری از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب شهر سقز به ریاست قاضی شایق صادر شده است.

این شهروند کُرد، بیست و پنجم مهرماه سال ٩٢ از سوی ماموران ستاد خبری وزارت اطلاعات بازداشت و پس از ٢٠ روز نگهداری در اداره اطلاعات شهرهای سنندج و سقز با تودیع وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شدند.

حسن بهاری، کارشناس معماری ساختمان در شهر سقز سال ٧٠ نیز بازداشت و به اتهام همکاری با احزاب کُرد اپوزسیون به مدت شش ماه زندانی و تحت شکنجه قرار گرفته بودند.

همچنین یک شهروند ساکن یکی از روستاهای منطقه فیض‌الله‌بیگی از توابع شهر سقز به نام اقبال دستوانه از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب شهر سقز به دو سال زندان تعزیری محکوم شد.

اقبال دستوانه ساکن روستای “دره پنبه‌دان” از توابع سقز ، اواخر سال ٩٢ به اتهام “همکاری با احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران” بازداشت شده بود.

حکم این شهروند کُرد طی روزهای گذشته از سوی دادگاه تجدیدنظر استان کُردستان تایید و هم‌اکنون در زندان مرکزی شهر سقز در حال گذراندن دوران محکومیتش می‌باشد.