تائید خبر کشته شدن یک جوان بیست ساله در اعتراضات الیگودرز

صدا و سیمای جمهوری اسلامی کشته شدن یک شهروند، در جریان اعتراضات شب گذشته مردم شهرستان الیگودرز بر اثر تیراندازی را تائید کرد.

در این گزارش اشاره ای به هویت این شهروند نشده است با این حال این خبرگزاری، کشته شدن این جوان ۲۰ ساله را در نتیجه تیراندازیهای “مشکوک” عنوان کرده است.

خبرگزاری صدا و سیما همچنین از زخمی شدن دو نوجوان در جریان این اعتراضات خبر داد. شب گذشته ۳۱ تیرماه، شماری از مردم الیگودرز در حمایت از مردم خوزستان تجمع اعتراضی برپا کردند. بر اساس ویدئوهایی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود اعتراضات شب گذشته مردم الیگودرز با حضور نیروهای نظامی و تیراندازی به سوی معترضین به خشونت کشیده شده است.

پیش از این تعداد کشته شدگان تایید شده توسط مقامات استانی در جریان اعتراضات ۸ روز اخیر، چهار تن از جمله سه شهروند و یک مامور نیروی انتظامی، اعلام شده بود. منابع محلی هویت دو تن از این افراد را مصطفی نعیماوی ۳۰ ساله از اهالی شادگان، قاسم ناصری (خضیری)، حدودا ۱۷ ساله از اهالی منطقه کوت عبدالله اهواز اعلام کرده اند. همچنین یکی دیگر از کشته‌شدگان اعتراضات به نام هادی بهمنی که گفته می‌شود نوجوانی ۱۷ ساله است، روز گذشته به خاک سپرده شد. بر اساس گزارشات منتشر شده، او در تاریخ ۲۹ تیرماه در ایذه کشته شد. برخی گزارشات منابع محلی تعداد افراد جان باخته را حداقل دو برابر این آمار میدانند اما هرانا تا این لحظه قادر به تایید صحت آن نیست و موضوع را تحت بررسی دارد.

از تاریخ ۲۴ تیرماه، شهروندان معترض در شهرهای مختلف اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کرده‌اند که در بسیاری موارد این تجمعات با حضور نیروهای نظامی و امنیتی به خشونت کشیده شده است.هرانا ۱ مرداد