٥٠ فعال سیاسی و مدنی خواهان آزادی یک زندانی کُرد شدند

آژانس کُردپا: پنجاه فعال مدنی و سیاسی کُرد در نامه‌ای از رئیس قوه‌ی قضایه حکومت اسلامی ایران درخواست کردند که یک زندانی سیاسی کُرد را آزاد کند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت‌ماه، ٥٠ فعال سیاسی و مدنی کُرد در نامه‌ای که برای “صادق لاریجانی” رئیس قوه‌ی قضاییه فرستاده‌اند، خواهان آزادی “رضا شریفی بوکانی” زندانی سیاسی کُرد شدند.

یکی از اعضای خانواده‌ی “شریفی بوکانی” به خبرنگار کُردپا گفت: “این ٥٠ فعال کُرد در این نامه ضمن محکوم کردن خشنوت و شکنجه‌ی رضا شریفی بوکانی، خواهان آزادی وی شدند”.

این فرد همچنین اشاره کرد، این فعالان در بخشی از نامه‌ی خود بر بی‌گناهی این زندانی تأکید کرده و خواستار تجدیدنظر در پرونده‌ی وی در اسرع وقت شده‌اند.

“رضا شریفی بوکانی” تاکنون چندین بار در زندان رجایی شهر کرج به دلیل خشنونت و فشار نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران دست به اعتصاب غذا زده است.

همچنین مدتی پیش این زندانی کُرد بر اساس تصمیم مسئولان زندان رجایی شهر کرج و مأموران وزارت اطلاعات به زندان “اوین” منتقل شد، اما به دلیل عدم مجوز از سوی دادستان عمومی تهران، دوباره به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

رضا شریفی بوکانی در اواسط اردیبهشت‌ماه ٨٩ توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شد.