بازداشت چند ساعته رامین حسین‌پناهی

12187رامین حسین‌پناهی فعال مدنی دهگلانی امروز چهارشنبه 11 تیرماه، توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران به مدت پنج ساعت بازداشت شد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز چهارشنبه ۱۱ تیرماه 1393، رامین حسین‌پناهی فعال مدنی کُرد اهل دهگلان، به مدت پنج ساعت توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران مستقر در دهستان قروچای از توابع دهگلان بازداشت شد.

یکی از نزدیکان وی که نخواست نامش منتشر شود گفت: “امروز در پی احضار مجدد وی به مركز نیروهای سپاه در دهستان قروچای، رامین به مدت ٥ ساعت بازداشت و مورد بازجویی توام با تهدید قرار گرفت.”
وی در مورد علت احضار و بازداشت رامین گفت: “امروز ماموران اطلاعات سپاه، رامین را به شدت تهدید كرده‌اند كه نباید هیچ‌گونه فعالیت مدنی داشته باشد و حق ندارد با خارج از ایران تماس داشته باشد.
گفتنی است كه این فعال مدنی کُرد، هفته گذشته در اول تیرماه نیز به اداره اطلاعات دهگلان، احضار و ٤ ساعت مورد بازجویی همراه با تهدید قرار گرفت و در حین بازجویی توسط یکی از ماموران اداره اطلاعات مورد ضرب و شتم شدید نیز قرار گرفته بود.
رامین حسین‌پناهی برادر کوچك انور حسین‌پناهی فعال مدنی کُرد است که در بهار ۱۳۸۷ بازداشت و ابتدا به اعدام و سپس به ۶ سال زندان محکوم شد.