تیراندازی در کرمانشاه، مرگ یک جوان پاوه‌ای را درپی داشت

آژانس کُردپا: یک جوان کُرد اهل شهر پاوه در جاده پاوه – کرمانشاه به دلیل شلیک نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران جان خود را از دست داد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شب گذشته ششم تیرماه یک شهروند کُرد به نام فرشاد حسینی ساکن شهر پاوه که با خودروی شخصی در حال رفتن به کرمانشاه بوده در محلی به نام “جاده گراوند” بر اثر شلیک مستقیم نظامی حکومتی جان خود را از دست داده است.

فرشاد حسینی بر اثر شلیک مستقیم نظامی حکومتی جان خود را از دست داد

یکی از نزدیکان خانواده این شهروند کُرد به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: تنها به ظن حمل کالای قاچاق فرشاد مورد تیراندازی نیروهای نظامی قرار گرفته است.

این منبع افزود: جسد فرشاد حسینی به خانواده‌اش تحویل داده شده و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

پیشتر محمدصالح نیکبخت، حقوق‌دان و وکیل مدافع سرشناس کُرد طی گفتگویی با آژانس کُردپا اعلام کرد: اگر فردی سرنشین یک خودرو باشد، ابتدا باید لاستیک ماشین را هدف گلوله قرار داد و سپس راننده را دستگیر کرد اما در بسیاری موراد دیده شده که نیروهای نظامی این ماده‌ی قانونی را رعایت نکرده و مستقیما سرنشینان خودرو را هدف تیراندازی قرار می‌دهند.

این وکیل سرشناس کُرد افزود: در صورت عدم دقت در تیراندازی کمر به پایین، با بهانه قرار دادن مسافت و دوری از حادثه، از مسئولیت مستقیم مرگ و مصدومیت شهروندان مدنی کُردستان شانه خالی می‌کنند و با این توجیه، از تعقیب قضایی مصونیت می‌یابند به گفته‌ی صالح نیکبخت، طی چند سال گذشته، کلیه موارد مرگ کولبران کُرد به صورت “شبه عمد” و “غیرعمد” تلقی گردیده و از پیگرد قانونی مصون شده‌اند.