دستگاه قضایی از روشن‌شدن حقیقت مرگ جوان کُرد در مریوان جلوگیری می‌کند

آژانس کُردپا: با گذشت بیش از یکسال از جان‌باختن یک جوان مریوانی توسط مأموران کلانتری ١١ این شهر، پرونده وی همچنان بدون نتیجه و مبهم می‌باشد و خانواده مقتول نیز با تهدید این نیروها مواجه‌اند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، عیسی غلام‌ویسی ٢٥ ساله و ساکن مریوان، دی‌ماه سال ٩١ به دلیل “ضرب و شتم شدید نیروی انتظامی کلانتری ١١ ” جان خود را از دست داده بود.

یکی از اعضای خانواده این شهروند کُرد طی گفتگویی با آژانس کُردپا اعلام کرد: پس از اینکه عیسی به دلیل ضرب و شتم نیروهای انتظامی جان خود را از دست داد و جسد وی برای کالبدشکافی به پزشکی قانونی شهر

سنندج انتقال یافت، پس از شش ماه پزشکی قانونی مرگ وی را عادی عنوان کرد.

وی افزود: برای پیگیری مراحل قانونی پرونده، وکیلی را تعیین نمودیم که پس از مدتی کوتاه این وکیل در نتیجه تهدید و فشار نیروهای حکومتی از پیگیری این پرونده انصراف داد.

به گفته این منبع آگاه، حمید حاتمی‌زاده که وکالت پرونده قتل را برعهده گرفته بود در نتیجه تهدید نیروهای کلانتری از پیگیری این پرونده منصرف شد و به وی اعلام گردید که این پرونده به دلیل حمایت دادگاه از اقدام ناجا، هیچ نتیجه‌ای درپی نخواهد داشت.

آژانس کُردپا برای پیگیری وضعیت پرونده عیسی غلام‌ویسی با حمید حاتمی‌زاده تماس گرفت، اما وی از گفتگو با آژانس کُردپا خودداری نمودند.

پیشتر یکی از افراد نزدیک به این خانواده طی گفتگویی با آژانس کُردپا چگونگی رویدادن این حادثه تلخ بدین صورت بازگو کرده بود، دی‌ماه سال ٩١ در مریوان اتومبیل یک شهروند با عیسی تصادف و وی را مجروح کرده که پس از این حادثه، مأموران کلانتری ١١ در محل حاضر شده و فوراً راننده‌‌ی متخلف را آزاد می‌کنند، این اقدام نیروهای انتظامی اعتراض “عیسی غلام ویسی” را به دنبال داشته و به همین دلیل با ضرب و شتم شدید این نیروها مواجه و دچار خونریزی و شکستگی یکی از پاهایش شده بود، مأموران کلانتری ١١ پس از این اقدام در عوض انتقال عیسی به بیمارستان، وی را که بیهوش بوده در یکی از محله‌های نزدیک به منزلشان رها کرده که پس از چند ساعت به دلیل شدت خونریزی جان خود را از دست می‌دهد.