شهروندی که به دلیل بیکاری و مشکلات معیشتی خودسوزی کرده بود جان باخت

امروز پنجشنبه ۲۹ مهرماه، روح‌الله برازیده فرزند یکی از جان باختگان جنگ ایران و عراق، که روز سه‌شنبه هفته جاری در مقابل ساختمان اداره‌کل “بنیاد شهید” استان کهگیلویه و بویراحمد واقع در یاسوج، خودسوزی کرده بود، بر اثر شدت سوختگی در بیمارستان امیرالمومنین شیراز جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، امروز پنجشنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰، شهروندی که ۲ روز پیش در مقابل ساختمان “بنیادشهید” یاسوج خودسوزی کرده بود جان باخت.

بر اساس این گزارش، هویت این شهروند، روح الله برازیده، ۳۸ساله، متاهل و دارای ۳ فرزند عنوان شده است.

روز سه شنبه ۲۷ مهرماه، آقای برازیده به دلیل مشکلات معیشتی و بیکاری، در مقابل ساختمان اداره‌کل “بنیاد شهید” کهگیلویه و بویر احمد، خودسوزی کرد.

گفته می‌شود این شهروند جهت پیگیری وضعیت اشتغال و وام خود به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کرده بود و پس از آن در اعتراض به وضعیت موجود دست به خودسوزی زد. حاضرین در محل، علت اقدام این شهروند را بی توجهی مسئولان در خصوص مطالبه وی از بنیاد مذکور عنوان کرده اند.

این شهروند پس از خودسوزی ابتدا به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شده و پس از انجام برخی اقدامات، از این بیمارستان به بیمارستان امیرالمومنین شیراز اعزام شده بود.

پیشتر موسوی مدیرکل “بنیاد شهید” استان کهگیلویه و بویراحمد، در این خصوص مدعی شده بود: این فرد صبح روز سه‌شنبه به اداره‌کل “بنیاد شهید” استان مراجعه کرد و به پشت بام ساختمان اداره رفت تا خود را از ارتفاع ساختمان به پایین بیندازد؛ او اعلام کرد که مشکلش بیکاری است و همکارانمان او را از اقدام به خودکشی منصرف کردند و به این شهروند قول مساعدت در خصوص رسیدگی به مطالبه اش را دادند، اما این فرد از ساختمان بیرون رفت و نیم ساعت بعد در حالی برگشت که جلوی درب ساختمان اقدام به خودسوزی کرد.

پیشتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این موضوع دستور رسیدگی به این واقعه و برخورد با خاطیان را صادر کرده بود.

بنابر این گزارش، معاون رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی نیز به صورت جداگانه ابعاد موضوع خودسوزی این شهروند را پیگیری می‌کنند.خبرگزاری هرانا ۲۹ مهرماه