مصدومیت ۱ کارگر در زاهدان/ گردوتکانی در همدان ۱۵۴ مصدوم و جانباخته در پی داشت

روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، یک کارگر در زاهدان دچار مصدومت شد. همچنین طی سال جاری ۴ کارگر در حین گردو تکانی در شهرهای همدان، تویسرکان و نهاوند جان خود را از دست داده و ۱۵۰ کارگر دیگر نیز براثر سقوط از درخت گردو مصدوم شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک کارگر در زاهدان حین انجام کار دچار حادثه شد.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان در این خصوص گفت: ساعت ۹ و ۳۵ دقیقه صبح روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰، حادثه سقوط کارگر ساختمان از ارتفاع به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی گزارش و ستاد فرماندهی و مرکز کنترل عملیات سازمان آتش نشانی دو تیم امداد و نجات به محل حادثه در خیابان نصر ۲۴ اعزام کرد.

آقای نجفی زاده افزود: با رسیدن آتش نشانان مشخص شد یکی از کارگران ساختمان که در حال کار در طبقه چهارم بوده به طبقه سوم سقوط و دچار مصدومیت از ناحیه پا شده است.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله با رعایت نکات ایمنی و با استفاده از تجهیزات کامل، کارگر مصدوم را از طبقه چهارم به محل امن در پایین ساختمان منتقل و برای ادامه روند درمان تحویل نیروهای اورژانس دادند.

طی سال جاری؛ مرگ و مصدومیت ۱۵۴ کارگر در همدان در حین گردوتکانی

به گزارش رکنا، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از جان باختن ۴ کارگر در این استان بر اثر سقوط از درخت گردو در فصل برداشت در سال جاری خبر داد.

حبیب الله معصومی در این خصوص گفت: این آمار شامل ۲ نفر در شهرستان تویسرکان، یک نفر در شهرستان همدان و یک نفر نیز مربوط به شهرستان نهاوند است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: درهمین مدت ۱۵۰ کارگر نیز براثر سقوط از درخت گردو مصدوم شدند که بیشتر این حوادث در شهرستان تویسرکان و همزمان با فصل برداشت محصول (گردوتکانی) از باغ‌های این شهرستان روی داده است.خبرگزاری هرانا ۳۰ مهرماه