یوسف پیرجانی و رضا مقدسی به حبس محکوم شدند

یوسف پیرجانی و رضا مقدسی، شهروندان ساکن شهرستان خوی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب این شهرستان هر یک به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شدند. این شهروندان در تاریخ ۲ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا در تاریخ ۱۵ مردادماه با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یوسف پیرجانی و رضا مقدسی توسط دادگاه انقلاب این شهرستان به حبس محکوم شدند.

بر اساس این حکم که در تاریخ ۳۰ آبان ماه از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب خوی به ریاست قاضی عرفانی صادر و به آن ها ابلاغ شده است، این شهروندان هریک از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

یوسف پیرجانی و رضا مقدسی در تاریخ ۲ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۵ مردادماه با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

لازم به ذکر است؛ روز شنبه ۲ مردادماه، شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند که در جریان این تجمع شماری از شهروندان بازداشت شدند. خبرگزاری هرانا ۲ آذرماه