صدور یک حکم اعدام همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

 

یک متهم توسط دادگاه کیفری استان تهران از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد. همچنین یک زندانی متهم به قتل در شهرستان اندیمشک با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت. در خبری دیگر، رئیس کل دادگستری مازندران از بخشش ۳۲ زندانی محکوم به اعدام از ابتدای سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از جوان آنلاین، یک متهم در تهران از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، فروردین سال گذشته پس از قتل مردی جوان به‌ نام سینا، همسرش با اطلاع از این موضوع به پلیس گفت: چند ساعت قبل مرد ناشناسی از تلفن همراه همسرم با من تماس گرفت و گفت که، چون شوهرم برای خواهرش مزاحمت ایجاد کرده او را با چاقو زده است. از آنجا که می‌دانستم شوهرم زنی آرایشگر به‌ نام ژیلا، را صیغه کرده فکر کنم برادر وی شوهرم را کشته باشد.

با شناسایی ژیلا وی به مأموران گفت: چند سالی بود که برای خرید وسایل آرایشگاهم به مغازه سینا می‌رفتم. آخرین بار یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بدهکار شدم تا اینکه چند وقت بعد برای گرفتن بدهی اش به آرایشگاهم آمد و دعوا راه انداخت همان موقع برادرم بهروز هم سررسید و با او درگیر شد.

به‌دنبال اظهارات زن آرایشگر برادر ۴۰ ساله او بازداشت شد و به درگیری با قربانی اعتراف کرد. بدین ترتیب پرونده بهروز به اتهام قتل عمد به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و قضات متهم را به اعدام محکوم کردند.

رهایی از اعدام یک زندانی در اندیمشک

به گزارش خبرگزاری میزان، زندانی محکوم به اعدام  پس از ۶ سال به همت شورای حل اختلاف و بزرگان اندیمشک از طناب دار رهایی یافت.

عباس عربی، پرچمدار صلح و سازش در خصوص این خبر گفت: روز گذشته با حضور جمع کثیری از بزرگان شهرستان‌های اندیمشک، شاهد بخشش یک محکوم به اعدام بودیم.

عربی عنوان کرد: در حالی که حکم این محکوم به اعدام بعد از حدود شش سال حضور در زندان، در مرحله اجرا بود، با گذشت اولیای دم و پادرمیانی ریش‌سفیدان، بخشیده شد.

وی با قدردانی از گذشت اولیای دم اظهار کرد: بر خود لازم می‌دانم که از عموم عزیزانی که در بخشش این محکوم قدمی برداشته‌اند کمال تشکر را داشته باشم.

رهایی ۳۲ زندانی از اعدام در مازندران از ابتدای امسال

به گزارش شمال نیوز، رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ۳۲ محکوم به اعدام از ابتدای امسال تاکنون باگذشت اولیای دم و همت روسای دادگستری و دادستان ها، شورای حل اختلاف استان و همکاران اداره زندان‌ها، از مرگ رهایی یافته‌اند.

محمدصادق اکبری افزود: اداره کل دادگستری استان، اعضای شورای حل اختلاف و اداره کل زندان‌های مازندران با تشکیل جلسات متعدد و پیگیری‌های مستمر برای رضایت اولیای دم توانستند ۳۲ محکوم از ۴۷ رای قطعی اعدام را از چوبه دار رهایی دهند.خبرگزاری هرانا ۲ آذرماه