آزادی محسن قنواتی با تودیع قرار از زندان بهبهان

محسن قنواتی، شهروند اهل بهبهان و برادر یکی از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸ امروز چهارشنبه ۳ آذرماه با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان بهبهان آزاد شد. آقای قنواتی روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۳ آذرماه ۱۴۰۰، محسن قنواتی، شهروند اهل بهبهان و برادر یکی از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸ از زندان بهبهان آزاد شد.

آزادی آقای قنواتی با تودیع قرار کفالت (فیش حقوقی)، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است. وی پیشتر از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

آقای قنواتی روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه همزمان با امین مرادی و پیام جیحونی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان بهبهان منتقل شد. امین مرادی و پیام جیحونی نیز به سلول‌های انفرادی یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در اهواز منتقل شده و از آن زمان تاکنون به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌بردند. این شهروندان از زمان بازداشت تنها ۲ بار اجازه برقراری تماس تلفنی با خانواده خود را داشته‌اند.

محسن قنواتی پیش از بازداشت با ابلاغیه‌ای که در تاریخ ۱۹ آبان‌ماه صادر شده بود، در خصوص اتهامات “توهین به روحانیت، توهین به نهادهای انقلابی مثل سپاه از طریق صفحه اینستاگرام، خبررسانی از طریق صفحه اینستاگرام خود در خصوص اعتراضات و اغتشاشات تیر ۹۹ تبلیغ به نفع گروه‌ها یا سازمان‌های مخالف نظام و اعلام فراخوان تجمع همصدا با معاندین نظام” به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان فراخوانده شده بود.

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت این افراد به هرانا گفت: «قرار بر این بود که دومین سالگرد کشته شدگان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ با حضور خانواده‌ها بر سر مزار جان‌باختگان برگزار شود اما در روزهای اخیر شماری از شهروندان توسط نهادهای امنیتی به صورت تلفنی احضار شده و از آنها تعهد گرفته شده بود که در مراسم سالگرد شرکت نکرده و موضوع احضار را نیز رسانه‌ای نکنند.»

محسن قنواتی، برادر محمدحسین قنواتی یکی از کشته شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان است.

در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان تعدادی از شهروندان ساکن این شهر ازجمله مهرداد دشتی نیا، محمود دشتی نیا، فرزاد انصاری فر، محمدحسین قنواتی، احسان عبدالله نژاد و محمد حشم دار با شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده بودند.خبرگزاری هرانا ۳ آذرماه