رهایی از اعدام یک زندانی در تهران

یک زندانی در تهران که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت از اولیای دم، از مجازات مرگ رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از آفتاب، یک زندانی در تهران با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از عصر دوشنبه بیست و چهارم اسفند سال ۹۴ و به‌دنبال گزارش درگیری در بوستان «شب بو» منطقه لویزان تهران آغاز شد.

در بررسی‌ها مشخص شد پسر ۲۱ ساله‌ای به‌نام جواد با پدرام ۴۵ ساله درگیر شده و با ضربات چاقو او را قتل رسانده است.

تحقیقات برای دستگیری جواد ادامه یافت و در نهایت پسر جوان دستگیر شد.

متهم گفت: ۲ روز قبل از حادثه به پدرام مقداری پول دادم تا برایم مواد مخدر بخرد. دو روزی از این ماجرا گذشت، اما از پدرام خبری نشد و تلفنم را هم پاسخ نمی‌داد.

بعد از دو روز به پارک شب بو رفتم تا از او مواد بگیرم. بالاخره پدرام را دیدم و زمانی که سراغ مواد مخدر را از او گرفتم، او گفت موادی خریداری نکرده است.

متهم ادامه داد: عصبانی شدم با او دعوا کردم. در حین درگیری چاقویی از جیبم درآوردم و به او ضربه زدم. قصدم کشتن پدرام نبود و از اتفاقی که افتاده واقعاً پشیمانم.

سپس پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

در ابتدای جلسه اولیای دم برای متهم درخواست اعدام کردند و قضات دادگاه کیفری استان تهران، متهم را به اعدام محکوم کردند؛ حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد و جهت اجرا به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت ارجاع داده شد.

در همین حال، چندین جلسه با اولیای دم برگزار شد و با تلاش واحد صلح و سازش، پدر پدرام که تنها اولیای دم پرونده بود، به جواد رضایت داد و او به زنگی دوباره برگشت.خبرگزاری هرانا۱۱ آذرماه