پادگان متروکه سپاه اینبار در مهاباد حادثه‌ساز شد/ ٥ تن قربانی انفجار مین شدند

images (1)آژانس کُردپا: انفجار مین بجای مانده از پادگان نظامی سپاه در بین اعضای یک خانواده مهابادی، مرگ پدر خانواده و مصدومیت ٤ عضو دیگر را درپی داشت.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته ٥ تن از اعضای یک خانواده در روستای برده‌رشان از توابع شهرستان مهاباد، قربانی انفجار ناشی مین شدند.
در این حادثه صمد بی‌باک پدر خانواده در دم جان سپرد.

چهار عضو دیگر خانواده بنابه گزارش ارسالی خبرنگار کُردپا در مهاباد، به شدت مجروح شده و در یک مرکز درمانی شهر مهاباد بستری هستند.

منابع خبری درباره چگونگی وقوع حادثه به آژانس کُردپا گفتند: این خانواده روز چهارشنبه به هنگام کار در مزرعه‌ی نزدیک پادگان متروکه سپاه، متوجه یک شیء آهنی شده و به گمان قدمت تاریخی شیء، آن را به منزل برده و دستکاری می‌کنند.

در انفجار مین که در روستای یادشده روی داده، یک کودک خردسال به نام هوشیار بی‌باک و زنی ٦٠ ساله با نام مریم ابراهیم‌پور زخمی گشته و دو دختر جوان به نام‌های گلزار بی‌باک و لیلا الله‌پور نیز مصدوم می‌شوند.

روستای برده‌رشان در حدفاصل شهرهای مهاباد و میاندوآب در استان آذربایجان‌غربی می‌باشد و اطراف پادگان فاقد هرگونه علامت هشدار و ورود ممنوع بوده است.

شهروندان کُرد در مناطق مرزی به ویژه در استان‌های آذربایجان غربی، کُردستان، ایلام، کرمانشاه پس از جنگ ایران ـ عراق و جنگ‌دولت مرکزی علیه احزاب کردستانی، سال‌هاست در فضایی ناامن و شرایطی پر خطر زندگی می‌کنند و حتی در عمق خاک کُردستان ایران تیز به بهانه وجود گروه‌ها مسلح، مزراع و دشت‌ها را مین‌گذاری می‌کنند.

پیشتر نیز در روستای نشکاش از توابع مریوان انفجار مین، ٧ کودک خردسال را مجروح کرد که قطع عضو و نابینایی تعدادی از این کودکان را بهمراه داشت.