وخامت وضعیت جسمی زینب جلالیان و عدم رسیدگی پزشکی

aaaaaaaa dبیماری کلیوی زینب جلالیان زندانی سیاسی کرد در زندان کرماشان تشدید پیدا کرده است و مسئولان زندان همچنان نسبت به درمان وی کوتاهی می‌کنند.

آسونیوز: به گزارش هرانا، زینب جلالیان زندانی سیاسی کرد زندان زنان کرماشان به‌دنبال تشدید بیماری کلیوی در شرایط وخیمی بسر می‌برد. یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «زینب جلالیان از درد شدید کلیه رنج می‌برد و حالش رو به وخامت است. مسئولین زندان هم هیچ اقدامی برای درمان وی صورت نمی‌دهند.»

همچنین این زندانی سیاسی سالهاست در زندان از بیماری چشم نیز رنج می‌برد و در حال از دست دادن بینایی خود می‌باشد. وی از مرخصی درمانی نیز محروم بوده و مسئولان زندان کرماشان از اعزام وی جهت معالجه به بیمارستان ممانعت می‌کنند. گزارشهای رسیده از داخل بند نسوان زندان کرماشان حاکی است حال این زندانی وخیم بوده و وی در شرایط سخت و نامطلوبی به سر می‌برد.

زینب جلالیان در سال ۸۶ از سوی مأموران وزارت اطلاعات در کرماشان دستگیر شد و به اتهام ارتباط با احزاب کردی در دادگاه انقلاب ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد. این زندانی سیاسی در سالهای گذشته به شدت تحت فشار قرار داشته است و بار‌ها در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده است.