محمد حسین انصاری فر با تودیع قرار وثیقه از زندان بهبهان آزاد شد

محمدحسین انصاری فر، شهروند اهل بهبهان، با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهر آزاد شد. وی پیشتر به دلیل پرونده جدیدی که در زندان علیه وی گشوده شده است، به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان احضار شده بود. این شهروند که پیش از این از بابت جرائم عمومی در زندان بهبهان محبوس بود، علیرغم پایان دوران محکومیت پیشین و با وجود صدور قرار وثیقه، با گشایش این پرونده تاکنون در زندان به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۵ دیماه ۱۴۰۰، محمدحسین انصاری فر، شهروند اهل بهبهان از زندان این شهر آزاد شد.

آزادی آقای انصاری فر، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.
محمدحسین انصاری فر، اخیرا با دریافت ابلاغیه ای به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان احضار شد.

این شهروند که پیش از این از بابت جرائم عمومی در زندان بهبهان محبوس بود، علیرغم پایان دوران محکومیت پیشین و با وجود صدور قرار وثیقه، با گشایش این پرونده تاکنون در زندان به سر می برد.

ساعت ۳ بامداد روز دوشنبه ۲۱ تیرماه محمدحسین انصاری فر به همراه مهران قره باغی زندانی سیاسی از زندان بهبهان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شده بودند. انتقال آقای قره باغی به ظن فعالیت سیاسی در زندان بهبهان و انتقال محمدحسین انصاری فر به اتهام همکاری با مهران قره باغی صورت گرفته بود.

در نهایت این دو شهروند روز دوشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰، از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان بهبهان بازگردانده شدند.

مهران قره باغی، زندانی سیاسی روز شنبه ۴ دی ماه، از زندان بهبهان به زندان اهواز منتقل شد. در تاریخ ۳۰ آذرماه امسال قرار نهایی بازپرسی این شهروند از بابت اتهامات “افساد فی الارض، تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه معاند نظام (منافقین)” توسط شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان به ریاست قاضی سیدحامد طاهری نسب صادر شد.