امیررضا مجرد به یک سال حبس تعزیری قطعی محکوم شد

خبرگزاری هرانا – امیررضا مجرد، مدیر کانال دانشجویی اخبار دانشگاه علم و صنعت، توسط دادگاه کیفری تهران، به دلیل انتشار یک تصویر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، امیررضا مجرد، مدیر کانال دانشجویی اخبار دانشگاه علم و صنعت، به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

محمدعلی کامفیروزی وکیل آقای مجرد در این خصوص گفت: امیررضا مجرد در مهر ماه ۹۷، به دلیل انتشار تصویری در کانال دانشجویی اخبار علموصی (اخبار دانشگاه علم و صنعت)، به دادسرای اوین احضار و سپس بازداشت شد.

این وکیل دادگستری افزود: موکلم به دلیل بازنشر تصویری انتقادی با موضوع “رفتار احتمالی برخی عزاداران امروزی امام حسین در زمان قیام عاشورا در کوفه” و چند مطلب انتقادی دیگر در کانال تلگرامی مذکور، ابتدا به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به هشت ماه حبس محکوم شد و این حکم مورد عفو قرار گرفت.

به گفته وی امیررضا مجرد، مجددا به دلیل انتشار همان تصویر و با اتهام اهانت به مقدسات، بدون حضور وکیل توسط شعبه ۱۱۱۷ دادگاه کیفری ۲ تهران محاکمه و به یک سال حبس تعزیری  محکوم شد.

محمد علی کامفیروزی وکیل آقای مجرد بیان کرد: ما در مهلت قانونی به رای صادره اعتراض کردیم، اما این اعتراض به نتیجه ای نرسید، زیرا از این دست پرونده ها معمولا به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع می شود و آرای دادگاه بدوی در این شعبه تأیید می شوند.

خبرگزاری هرانا 16.01.2022