اجرای حکم اعدام یک زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج

خبرگزاری هرانا – حکم اعدام یک زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج اجرا شد. وی پیشتر از بابت اتهامات قتل و تجاوز محاکمه و به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج اعدام شد.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به پرونده مذکور از ۹ سال قبل به‌ دنبال کشف جسد سوخته دختر جوانی در یکی از بوستان‌های کمالشهر کرج آغاز شد. با شناسایی هویت مقتول و خانواده وی پرونده در دستور کار کارآگاهان جنایی استان البرز قرار گرفت.

با بررسی ها رد پای مرد جوانی در این پرونده شناسایی و به دستور بازپرس پرونده وی دستگیر شد. متهم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: من متأهل هستم، یک روز در پارک با این دختر آشنا شدم و وقتی فهمیدم مشکل شنوایی و گفتاری دارد با وعده ازدواج او را فریب دادم و روزی که همسرم در خانه نبود این دختر را به خانه‌ام کشانده و مورد آزار و اذیت قرار دادم. برای اینکه می‌ترسیدم همسرم بفهمد و آبرویم برود او را به یکی بوستان‌های کمالشهر کشانده و با ضربه چاقو اول او را به قتل رساندم و بعد جسدش را آتش زدم.

پس از آن کیفرخواست متهم به اتهام تعرض، قتل و جنایت بر میت صادر و پس از محاکمه در شعبه یکم دادگاه کیفری البرز به اعدام محکوم شد. این حکم با تأیید قضات دیوان عالی کشور برای اجرا به شعبه اجرای احکام فرستاده و پس از ۹ سال متهم با واریز “تفاضل دیه مقتول از بیت‌المال” در ندامتگاه مرکزی کرج اعدام شد.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.
بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

خبرگزاری هرانا 17.01.2022

FacebookTwitterTeilen