عضویت پسر در احزاب کُرد، حبس پدر ٦٦ ساله در مهاباد را درپی داشت

آژانس کُردپا: یک شهروند کُرد که پنج ماه قبل از سوی نیروهای امنیتی در مهاباد بازداشت شده، تاکنون پرونده وی در بلاتکلیفی است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، رحیم رشی ساکن شهر مهاباد از زمان بازداشتش در یکم اسفندماه ٩٢ تنها یکبار دادگاهی شده و سرنوشت این شهروند کُرد همچنان نامعلوم می‌باشد.

وی پس از بازداشت، ١٥ روز را در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان مهاباد سپری کرد و بعدها به زندان مرکزی این شهر منتقل گردید.

سرنوشت رحیم رشی ساکن شهر مهاباد همچنان نامعلوم است
این شهروند پیشتر نیز در اواخر تیرماه ٨٩ نیز توسط مأموران اطلاعاتی مهاباد در روستای “آغبلاغ” بازداشت و به مدت ٣٦ روز دست به اعتصاب غذا زده بود.

رحیم رشی چندین بار بازداشت و هر بار به مدت ٦ روز، ١٥ روز و ٢٢ روز دست به اعتصاب غذا زده بود و به همین دلیل دچار بیماری کلیوی شده بود.

این شهروند مهابادی ٦٦ ساله به دلیل بیماری کلیوی در این مدت دو بار به بهداری زندان منتقل شده است.

به گفته یک منبع مطلع، یکی از فرزندان رحیم رشی عضو یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران می‌باشد و به همین دلیل تحت فشار قرار گرفته است.

همچنین محمود جنگی، دیگر شهروند کُرد اهل ارومیه در بی‌خبری کامل بسر می‌برد.

وی که بیش از ٤٥ روز قبل توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت گردیده بود، در مکان نامعلومی است و علی‌رغم مراجعه خانواده جنگی به نهادهای امنیتی و قضایی حکومت اسلامی ایران اما خبری موثقی از سرنوشت وی در دسترس نیست.

هرانا در گزارشی اعلام کرد: محمود حنگی به نظر می‌رسد به دلایل سیاسی بازداشت شده و طی این مدت هیچ‌گونه تماسی با بستگان خود نداشته است.