شاکر باغی پس از ۱۴ سال حبس با وثیقه ۵ میلیاردی به مرخصی اعزام شد

هه‌نگاو: یک زندانی سیاسی اهل شهر وان واقع در کُردستان ترکیه پس از تحمل  ۱۴ سال حبس برای اولین بار و با وثیقه سنگین از زندان کاشمر خراسان به مرخصی اعزام شد.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ (۲۴ ژانویه ۲۰۲۲)، شاکر باغی، زندانی سیاسی کُرد برای اولین بار و با وثیقه ۵ میلیارد تومانی به مدت یک ماه از زندان کاشمر واقع در استان خراسان رضوی به مرخصی اعزام شد.

هه‌نگاو مطلع شده است که شاکر باغی طی مدت یک ماهی که به مرخصی اعزام شده حق خروج از ایران را ندارد و هم‌اکنون در شهر سنندج می‌باشد.

شاکر باغی اهل شهر وان، روز دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ (۱۰ مارس ۲۰۰۸) در جاده مریوان به سنندج توسط نیروهای اطلاعات سنندج بازداشت شد.

این زندانی سیاسی نهایتاً توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی «حسن بابایی» به اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کُردستان (پژاک) به تحمل ۳۰ سال حبس و تبعید به زندان کاشمر در استان خراسان رضوی محکوم گردید.

پس از تایید حکم مذکور توسط شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر استان کُردستان، شاکر باغی مرداد ماه سال ۱۳۸۸ از زندان مرکزی سنندج به زندان کاشمر تبعید و از آن زمان در این زندان محبوس است.

هه‌نگاو 25.01.2022