گزارشی از آخرین وضعیت رضا و علیرضا نبوی چاشمی در زندان سمنان

خبرگزاری هرانا – رضا و علیرضا نبوی چاشمی، زندانیان سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان سمنان سپری می‌کنند. رضا و علیرضا نبوی پیشتر توسط دادگاه انقلاب به ترتیب به ۳۲ و ۲۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند. در خصوص علیرضا نبوی با اعمال ماده ۱۳۴، پانزده ماه زندان قابل اجرا است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا و علیرضا نبوی چاشمی، زندانیان سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان سمنان سپری می‌کنند.

روز چهارشنبه ۶ بهمن ماه، رضا نبوی چاشمی، شهروند اهل روستای “چاشم” از توابع استان سمنان جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان سمنان منتقل شد.
آقای نبوی چاشمی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت امسال توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل خود در روستای چاشم همراه با ضرب و شتم بازداشت و مدتی بعد در پی اتمام مراحل بازجویی و با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود. وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب سمنان به ۳۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

علیرضا نبوی چاشمی نیز در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. نیروهای امنیتی پس از بازداشت این شهروند، منزل پدری وی را مورد تفتیش قرار داده و گوشی‌های تلفن همراه و برخی مدارک شناسایی او را ضبط و با خود برده بودند. وی در تاریخ ۱۴ اسفندماه با تودیع قرار وثیقه دو میلیارد تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

او نهایتا توسط دادگاه انقلاب سمنان از بابت اتهامات “توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام” به ۲۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۵ ماه حبس برای وی قابل اجرا است. این شهروند در تاریخ ۶ شهریورماه پس از حضور در واحد اجرای احکام دادگاه انقلاب سمنان بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.
علیرضا نبوی چاشمی که پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته و همچنین پرونده مفتوح دیگری از بابت اتهام تشویش اذهان عمومی در دادگاه کیفری دارد.

خبرگزاری هرانا 31.01.2022