در زندان مرکزی مهاباد با انتقال زندانی بیمار به مراکز درمانی ممانعت می‌شود

Download (1)آژانس کُردپا: یکی از فعالان کارگری که در زندان مهاباد محبوس است، از ناحیه چشم دچار بیماری گشته و علی‌رغم توصیه و هشدار بهداری زندان، اما با انتقال وی به بیرون از زندان مخالفت می‌شود.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یوسف آبخرابات، زندانی کُرد اهل مهاباد که به دلیل کار زیاد دچار آسیب دیدگی در شبکیه چشم شده، نیاز فوری به مداوا پزشکی در بیرون از زندان دارد.

یوسف آبخرابات، فعال کارگری کُرد دچار آسیب دیدگی در شبکیه چشم شده است
به گفته یک منبع مطلع، خانواده این زندانی کُرد دو ماه قبل پرونده پزشکی فرزندشان را جهت صدور مرخصی پزشکی به دادستانی شهر مهاباد تحویل داده‌اند، اما تاکنون اقدامات لازم جهت صدور مرخصی پزشکی برای وی توسط دادستانی انجام نگرفته است.

گفته می‌شود، ندادن مرخصی به یوسف آبخرابات از سوی دادستانی در حالی است که رئیس زندان به دلیل وضعیت وخیم چشم این زندانی کُرد با مرخصی پزشکی وی موافقت کرده، اما درخواست مرخصی وی از سوی دادستانی بدون پاسخ مانده و درصورت ندادن مرخصی پزشکی به این فعال کارگری، خطر از دست دادن بینایی چشمانش وجود دارد.

یوسف آبخرابات، دی‌ماه ٩١ در شهر مهاباد بازداشت و سپس دادگاه انقلاب شهر مهاباد در هیجدهم شهریورماه ٩٢، این فعال کارگری به ٢ سال زندان تعزیری محکوم کرد.