پیام انوری از زندان بانه به مرخصی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – پیام انوری زندانی سیاسی اهل شهرستان بانه، روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه، از زندان این شهر به مرخصی اعزام شد. آقای انوری که پیشتر در اسفندماه ۹۹ به صورت مشروط از زندان سنندج آزاد شده بود، فروردین ماه سال جاری در پی لغو حکم آزادی مشروط مجددا بازداشت و به زندان بانه منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰، پیام انوری زندانی سیاسی اهل شهرستان بانه از زندان این شهر به مرخصی اعزام شد.

آقای انوری که پیشتر در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۹، به صورت مشروط از زندان سنندج آزاد شده بود، فروردین ماه سال جاری در پی لغو حکم آزادی مشروط مجددا بازداشت و به زندان بانه منتقل شد.

پیام انوری در تاریخ ۳ آذر ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه شهرامفر اطلاعات سپاه در سنندج منتقل شده بود، وی نهایتا با تودیع قرار وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی آزاد شد.

او طی مدت زمان بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

سپس جلسه رسیدگی به اتهامات آقای انوری در تاریخ ۲ اردیبهشت‌ماه ٩٨ در شعبه دوم بازپرسی دادگاه انقلاب سنندج برگزار و ۲۱ آبان‌ماه همان سال توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” از بابت اتهام عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

نهایتا حکم صادره با تسلیم به رأی به سه سال و ٩ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت و آقای انوری اوایل زمستان ۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان سنندج شد.

پیام انوری فرزند کاوه، اهل شهرستان بانه واقع در استان کردستان است.

خبرگزاری هرانا12.02.2022