رهایی ۵ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – پنج زندانی در استان گلستان و شهرستان‌های زاهدان و زهک و ارومیه که در پرونده‌های جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. همچنین معاون توسعه شورای حل اختلاف استان کردستان از رهایی ۶ زندانی محکوم به اعدام در این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، یک محکوم به اعدام در استان گلستان با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تلاش برای کسب رضایت خانواده اولیای دم از ۸ سال پیش در جریان بود در نهایت اولیای دم به از حق قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم اعدام منصرف شدند.

حیدر آسیابی افزود: در این پرونده محکوم به اعدام در سال ۱۳۸۵ مرگ پدر یک خانواده را رقم زده بود و پس از صدور حکم اعدام به درخواست اولیای دم، پرونده در نوبت اجرای حکم بود که امروز، با رضایت اولیای دم پرونده بسته شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ محکوم به اعدام با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و گذشت اولیای دم، فرصت زندگی دوباره یافته اند.

رهایی از اعدام یک زندانی در زهک

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، یک زندانی محکوم به اعدام در شهرستان زهک با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، این زندانی در تاریخ ۸ بهمن ماه سال ۹۶ در یک نزاع دسته جمع منجر به قتل یک نفر شده بود.

رهایی از اعدام یک زندانی در زاهدان

به گزارش خبرگزاری حال وش، امروز دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، یک زندانی در زاهدان با کسب رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، هویت این زندانی که ۵ سال قبل بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، مجید شه بخش، ۳۰ سال، فرزند مهراب و دارای دو فرزند عنوان شده است.

در این گزارش آمده است، خانواده مقتول با دریافت مبلغ یک میلیارد تومان دیه رضایت خود را اعلام کردند.

رهایی ۲ زندانی از اعدام در ارومیه

به گزارش میزان، ۲ زندانی در ارومیه با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.

 ناصر عتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: یک فقره پرونده اعدام با میانجیگری و تلاش اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی ارومیه و پرونده دیگر با تلاش اعضای شورای حل اختلاف صومای برادوست ارومیه، ریش سفیدان و روحانیون اهل تسنن منجر به اخذ رضایت و بخشش اولیای دم شد و این پرونده‌ها با سازش خاتمه یافتند.

رهایی ۶ زندانی از اعدام در استان کردستان

به گزارش فارس، معاون توسعه شورای حل اختلاف استان کردستان گفت؛ از ابتدای سال تاکنون موجبات رهایی ۶ محکوم به اعدام در استان فراهم شده است.

بهادر اسدی ادامه داد: همچنین در این مدت رضایت ۱۱ نفر مشروط به پرداخت دیه اخذ شده است.

خبرگزاری هرانا14.02.2022