انتقال ۹ شهروند بازداشتی اهل شهرستان بانه به زندان سنندج

خبرگزاری هرانا – روز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه، ۹ شهروند بازداشتی اهل شهرستان بانه به نام‌های صلاح پزشکی، رفیق پزشکی، بهزاد پزشکی، کریم پزشکی، ابوبکر پزشکی، ارسلان پزشکی، فرزاد پزشکی، جمال مروتی و سعید رشیدی، از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان این شهر منتقل شدند. اواسط آبان‌ماه سال جاری، این شهروندان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ ۱۴۰۰، نه شهروند بازداشتی اهل شهرستان بانه به نام‌های صلاح پزشکی، رفیق پزشکی، بهزاد پزشکی، کریم پزشکی، ابوبکر پزشکی، ارسلان پزشکی، فرزاد پزشکی، جمال مروتی و سعید رشیدی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: این شهروندان توسط نیروهای امنیتی به همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام متهم شده‌اند.

گفته می‌شود، این شهروند از زمان بازداشت تاکنون از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند.

روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه، این ٩ شهروند بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بودند.

بازداشت این شهروندان با ضرب و شتم همراه بوده و نیروهای امنیتی ضمن تفتیش منزل، تعدادی از وسایل شخصی آنها از جمله لپ تاپ، دوربین عکاسی، گوشی موبایل و شماری کتاب را ضبط کرده و با خود برده بودند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۰/۱۱/۲۷