اعتصاب غذای پیام منبری و شیرکو منبری در بازداشتگاه اطلاعات سنندج

هه‌نگاو: در پی وخامت وضعیت جسمانی پیام منبری شهروند بازداشت شده اهل روستای نیر وی به همراه شیرکو منبری به نشانه اعتراض به عدم انتقالش به مراکز درمانی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، پیام منبری ۳۳ ساله و شیرکو منبری از اواخر هفته گذشته به نشانه اعتراض به عدم انتقال پیام منبری به مراکز درمانی خارج از بازداشتگاه اداره اطلاعات دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

هه‌نگاو مطلع شده است که، پیام منبری مدتی قبل از بازداشت در یک سانحه رانندگی سه مهره پشتش به شدت آسیب دیده و به دلیل فشار و شکنجه نیروهای اداره اطلاعات سه مهره دیگر پشت وی آسیب دیده‌اند و اکنون نیاز فوری به درمان و انتقال به مراکز درمانی خارج از بازداشتگاه اداره اطلاعات دارد که تاکنون با مخالفت این نهاد امنیتی روبرو شده و به همین دلیل این دو شهروند بازداشتی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

یک منبع مطلع در اینباره به هه‌نگاو گفته است که پیام منبری (کاکو) تاکنون از هرگونه خدمات درمانی محروم بوده.

پیام منبری روز یک‌شنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ (۹ ژانویه ۲۰۲۲) در محل کار خود (مغازه) توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده و شیرکو منبری نیز همان روز پس از احضار به این نهاد امنیتی بازداشت شده است.

این دو شهروند بازداشت شده طی ۵۰ روز گذشته از حق دسترسی به وکیل و همچنین حق ملاقات با خانواده‌هایشان محروم بوده‌اند.

شیرکو منبری روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت (۲۸ آوریل ۲۰۲۱) و پیام منبری ۱۱ اردیبهشت (۱می) ماه امسال بازداشت و پس از چهار ماه روز شنبه ۶ شهریور (۲۸ آگوست) هر کدام با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد شده بودند.

هه‌نگاو: 7 اسفند 1400