مازندران؛ تایید حکم اعدام یک زندانی همزمان با رهایی ۴ زندانی از اعدام

خبرگزاری هرانا – حکم یک زندانی در ساری که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، توسط دیوان عالی کشور تایید شد. همچنین چهار زندانی محکوم به اعدام در استان مازندران با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم اعدام یک زندانی در شهرستان ساری توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

هویت این زندانی که حکم وی ۲ هفته قبل توسط دیوان عالی کشور تایید و ابلاغ شده، سعید ابراهیم زاده فرزند محمد رفیع توسط هرانا احراز شده است.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده آقای ابراهیم زاده: سعید به همراه دوستش به عنوان متهمان پرونده قتل در سال ۹۱ بازداشت و سعید در سال ۹۴ توسط شعبه دوم دادگاه کیفری مازندران به اعدام محکوم شد. اتهام آنان قتل مردی بود که سعید به ظن ارتباط او با همسرش او را به همراه متهم دیگر پرونده برای ترساندن به خارج از شهر منتقل کرده بودند. در خلال این موضوع این مرد به قتل رسیده و سعید مدعیست مرتکب قتل نشده است.

رهایی از اعدام ۴ زندانی در مازندران

به گزارش میزان، ۴ زندانی محکوم به اعدام در استان مازندران از مجازات اعدام رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری مازندران بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط مقامات قضایی استان مازندران، اداره کل زندان‌های استان، اعضای شورای حل اختلاف و ستاد دیه با اخذ رضایت از اولیای دم، ۴ نفر محکوم به اعدام، طی روزهای گذشته از زندان آزاد شدند.

اکبری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۴۵ نفر از محکومان به اعدام بخشیده شده اند و برای تعداد ۲۰ نفر نیز رضایت اولیای دم اخذ و مقدمات آزادی آنان در حال پیگیری است.

از ابتدای سال؛ رهایی ۵۱ زندانی از اعدام در تهران

به گزارش صدا و سیما، از ابتدای سال تاکنون، ۵۱ زندانی در تهران از مجازات مرگ رهایی یافته اند.

مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران در این خصوص گفت: از ابتدای امسال تا به امروز با کمک خیران و پیگیری‌هایی که واحد مددکاری زندان‌های استان تهران و شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ها انجام داده اند، ۵۱ نفر از زندانیان از اجرای حکم اعدام نجات پیدا کرده و از زندان آزاد شدند.

حیات الغیب ادامه داد: ۴ نفر زندانیان رهایی یافته از زندان زنان، ۳ نفر از اتباع بیگانه در زندان قزلحصار و مابقی آنها از زندان رجایی شهر هستند.

رهایی از اعدام ۲۷ زندانی در کرمان

به گزارش میزان، رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد که صلح و سازش در ۲۷ پرونده اعدام در این استان طی سال ۱۴۰۰ محقق شده است.

یدالله موحد گفت: در این پرونده‌ها با وجود حق قانونی اولیای دم مبنی بر اعدام؛ با تلاش اعضای شورای حل اختلاف این پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده است.

هرانا 11.12.1400