گزارشی از زندان ماهشهر (ناوا) – جهنمی که کمتر درباره آن نوشته شده

وضعیت نگهداری زندانیان در زندان ماهشهر (ناوا) اسفناک است، امکانات بهداشتی در این زندان بسیار پایین و شرایط غیرقابل تحمل است

گزارشی کوتاه از زندان ماهشهر (ناوا) در بندر ماهشهر، جایی که کمتر خبری از آن به بیرون درز می‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱؛ بر اساس گزارشی کوتاه از زندان ماهشهر (ناوا)، شرایط این زندان اسفناک و غیرقابل تحمل است. همچنین بدلیل شدت سرکوب و فشار بر زندانیان، تا بحال کمتر گزارشی از این زندان جهنمی به بیرون درز کرده است.

گفته میشود زندانیان سیاسی قدیمی تر بخصوص در دهه ۶۰، بیشتر در این زندان نگهداری می‌شده‌اند.

زندان ماهشهر در محله ماهشهر، بندرماهشهر و در جاده فرودگاه ماهشهر و جنب پدافند هوائی ارتش واقع شده است.

بنا بر خبرهای رسیده از منابع مطلع از زندان ماهشهر ( ناوا) وضعیت بهداشتی این زندان فاجعه بار است. محیط داخلی این زندان بشدت کثیف و امکانات بهداشتی و مواد شوینده و ضدعفونی کننده در آن بسیار پایین است.

کولر تعدادی از بندها خراب است و گرما در محیط بسته زندان بیداد می‌کند اما مسئولین زندان برای رفع این مشکل اقدامی نمی‌کنند و به زندانیان می‌گویند باید با پول خودتان کولر بخرید!

تراکم جمعیت در این زندان به حدی بالا است که زندانیان علاوه بر راهروها، بدون هیچگونه امکانات ابتدایی یعنی پتو و بالشت در محوطه استراحت می‌کنند.

در این زندان تنها زندانیان قدیمی تر هستند که اندک امکاناتی مثل پتو و بالشت و یک زیرانداز کهنه دارند، و سایر زندانیان همین حداقلهای ضروری را هم ندارند و حداقل امکانات را باید با هزینه خودشان تهیه کنند. روشن است که تهیه چنین امکاناتی برای بسیاری زندانیان بدلیل گرانی، امکانپذیر نیست.

کمبود امکانات بهداشتی، تراکم جمعیت و نبود حداقلهای زیستی، شرایط را برای زندانیان بسیار سخت و طاقت فرسا کرده است.

جوانه ها – 21 فروردین 1401