ادامه تخریب منازل مسکونی شهروندان بلوچ توسط ارگان های جمهوری اسلامی در سیستان بلوچستان

ارگان های جمهوری اسلامی در سومین روز متوالی اقدام به تخریب منازل مسکونی شهروندان بلوچ در سیستان و بلوچستان کردند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، صبح امروز ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، نیروهای شهرداری با همکاری نیروهای نظامی با یورش به منطقه شیرآباد شهر زاهدان، چندین باب منزل مسکونی شهروندان بلوچ را تخریب کردند.

گفته می شود تخریب منازل مسکونی شهروندان بلوچ ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه صبح در منطقه شیرآباد بوده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای شهرداری به همراه نیروهای نظامی با یورش به حاشیه شهرستان زاهدان در منطقه کامبوزیا انتهای محله شیرآباد در خیابان مجدیه این شهر، چندین باب منزل مسکونی شهروندان را تخریب کرده اند.

طبق این گزارش، بنیاد مسکن برای هر واحد ساختمان مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای صدور مجوز تعیین کرده است و صاحبان این منازل را برای ساکن شدن در خانه هایشان مشروط به واریز نمودن این مبلغ به حساب بنیاد مسکن کرده است.

یکی از اهالی این منطقه به گزارشگر کمپین گفت: “بنیاد مسکن و شهرداری هر کدام به صورت جداگانه از شهروندان درخواست مبالغ جداگانه از ساکنان این منطقه کرده اند که به دلیل عدم توان در پرداخت هزینه ها، منازل مسکونی توسط ارگان های جمهوری اسلامی تخریب شده اند.”

براساس گزارش های دریافتی، سه روز متوالی است که مساجد و منازل مسکونی شهروندان بلوچ در شهرستان های زابل و زاهدان توسط ارگان های دولتی تخریب می شوند.

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۱ کمپین فعالین بلوچ، دستکم ۲۲ گزارش تخریب به دست کمپین رسیده است که سه گزارش آن مربوط به تخریب مساجد و اماکن دینی، یک مورد تخریب قبرستان و ۱۸ مورد آن مربوط به تخریب منازل مسکونی شهروندان بلوچ بوده است.

برای دیدن ویدیو به لینک زیر مراجعه کنید.

https://t.me/balochcampaign/10429

کمپین فعالین بلوچ – 26 فروردین 1401