سقز/ فضای امنیتی حاکم بر شهر مانع استقبال شهروندان از کمک انسانی به آوارگان شنگال نشد

x9202.jpg.pagespeed.ic.DOoaiOT9NHکوردستان میدیا: با وجود تدابیر شدید امنیتی و نظامی رژیم و کنترل شدید شهر سقز شهروندان همچنان به اهدای کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی خود به آوارگان کُرد شنگال ادامه دادند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، پس از پایان یافتن مهلت فعالیت کمپن‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سقز، شهروندان این شهر با وجود اعلام ممنوعیت استقرار کمپین‌های انسان‌دوستانه برای کمک به آوارگان اقلیم

کردستان با ایجاد صندوق‌های تعاونی و با مدیریت شخصیت‌های اجتماعی کُرد این شهر، به جمع‌آوری کمک‌های انسان‌دوستانه خود ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش دریافتی شهروندان سقزی روز پنجشنبه ٣٠ مرداد ، به بهای ٣٥ میلیون تومان کمک برای آوارگان ایزدی شنگال جمع‌آوری کردند.

طبق اخرین اخبار، نهادهای امنیتی رژیم با اعمال نظر خود نهادهای نهضت جهانی امدادرسانی و سلامت مانند هلال احمر را تحت کنترل و نظارت قرار داده‌اند.

در همین ارتباط، طی چند روز اخیر و پس از پایان یافتن مهلت کمپین‌های راه‌اندازی‌شدە در سردشت، جوانان اهل این شهر به طرق گوناگونی اقدام به جمع‌آوری وجه نقد برای کردهای آواره شنگال کردەاند.

گزارش دریافتی از سردشت حاکی از این می‌باشد که جوانان سردشتی روز چهارشنبه در سطح خیابان‌های شهر اقدام به برگزاری کنسرت‌های خیابانی و واکس کردن کفش نمودەاند.