سرنوشت افسانه بایزیدی پس از ٢ ماه بازداشت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

Download (2)آژانس کُردپا: سرنوشت افسانه بایزیدی دختر دانشجوی کُرد ساکن شهر بوکان با گذشت دوماه از زمان بازداشت، همچنان نامعلوم می‌باشد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، این دانشجوی کُرد که روز پنجم تیرماه سال جاری از سوی نیروهای اطلاعاتی در منزل شخصی خود در شهر بوکان بازداشت شده بود.

این دختر دانشجو که از دانشگاه پیام‌نور بوکان به دانشگاه پیام‌نور مراغه انتقال یافت به دلیل درگیری لفظی با گروه موسوم به “خواهران زینب” در دانشگاه از سوی نیروهای اطلاعاتی در شهر بوکان بازداشت گردید.

افسانه بایزیدی دختر دانشجوی کُرد ساکن شهر بوکان
آمنه درویشی، مادر افسانه، روز ششم مردادماه امسال نزدیک به ٥ ساعت در مقابل اداره اطلاعات شهر بوکان برای مشخص شدن محل نگهداری و ملاقات با دخترش منتظر ماند، اما ماموران امنیتی به وی بی‌حرمتی و توهین کردند.

افسانه بایزیدی، آبان‌ماه سال ٩٢ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران” به همراه برادرش به نام شاهو بایزیدی بازداشت و بعدها با تودیع وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی آزاد شدند.

این دانشجو ٢٨ ساله اواسط فروردین‌ماه امسال به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد” اپوزسیون حکومت اسلامی ایران توسط دستگاه قضایی به ٢ سال زندان تعلیقی محکوم و برادرش نیز به شش ماه زندان تعلیقی محکوم شد.