صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران

خبرگزاری هرانا – یک متهم در تهران از بابت اتهام قتل توسط شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم در تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از مردادماه سال ۱۴۰۰ به دنبال کشته شدن مرد ۴۰ ساله به نام احمد در خانه ای قدیمی در یافت آباد آغاز شد. همسایه ها که صدای مشاجره دو برادر را شنیده بودند با کلانتری ۱۵۱ تماس گرفتند و مأموران در محل حاضر شدند.

شواهد نشان می داد درگیری میان دو برادر رخ داده است. برادر بزرگ به نام محمود ۴۵ که قصد متواری شدن داشت، همانجا توسط پلیس بازداشت  و به درگیری خونین با برادرش اعتراف کرد.

جسد احمد که به خاطر اصابت چاقو با قلبش جان سپرده بود نیز با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

بنا بر این گزارش، محمود در بازجویی ها گفته است: برادرم را به خاطر اختلاف بر سر تقسیم ارث پدری کشتم و حالا پشیمان هستم.

به دنبال بازسازی صحنه جرم و اعتراف های متهم، برای او کیفرخواست صادر و در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه دختر مقتول در جایگاه ویژه ایستاد و برای عمویش اعدام خواست.

وی گفت: عمویم پدرم را کشت و من نمیتوانم از خون پدرم گذشت کنم. به همین خاطر برای او اعدام میخواهم.

سپس متهم روبه روی قضات ایستاد و گفت: من و برادرم سالها در خانه پدری مان زندگی می کردیم. اگرچه پدرمان زنده بود اما ما ارثیه پدری را تقسیم کرده بودیم و پدرم به هر کدام از ما سه دانگ از خانه را داده بود. اما من و برادرم سر این موضوع با هم اختلاف داشتیم.

وی ادامه داد: من همه کارهای پدرمان را انجام میدادم و برای تقسیم ارث مخارج زیادی هزینه کرده بودم. به همین خاطر پدرمان باید چهار دانگ از خانه را به نام من میزد. اما چون این کار را نکرده بود از برادرم خواستم تا ۱۰۰ میلیون تومان به من بدهد. اما قبول نکرد و همین موضوع باعث اختلاف ما شد.

وی در تشریح جزییات قتل گفت: آن روز سر همین موضوع با هم درگیر شدیم. درگیری میان ما بالا گرفت و من در اوج عصبانیت با چاقو یک ضربه به قفسه سینه برادرم وارد کردم. اما باور کنید قصد کشتن او را نداشتم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده و درخواست دختر مقتول، حکم اعدام متهم را صادر کردند.

هرانا ۱۵ خرداد ۱۴۰۱