“دریافت پول زوری” اعتراض دانشجویان پردیس کُردستان را درپی داشت

300x180x21854.jpg.pagespeed.ic.PznPnRHm9Pآژانس کُردپا: دانشجویان تربیت معلم دانشگاه پردیس کُردستان به نشانه اعتراض به کسری بخشی از حقوق‌شان تجمع اعتراضی را برگزار کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، ٢٠٠ هزار تومان از حقوق دانشجویان تربیت معلم دانشگاه پردیس کُردستان کسر و دانشجویان این تصمیم مسئولان را “دریافت بزور پول” عنوان می‌کنند.

٧٠ تن از دانشجویان معترض این دانشگاه به دلیل کسری بخشی از حقوق‌شان از سوی مسئولان دانشگاه در محوطه‌ی داخلی دانشگاه تجمع اعتراضی را برگزار و خواستار پرداخت کامل حقوق‌شان بودند.

یکی از فعالان دانشجویی سنندج طی گفتگویی با خبرنگار کُردپا اعلام کرد: دانشجویان تربیت معلم به عنوان پرسنل رسمی وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌آیند و باید حقوق‌شان کامل پرداخت شود.

به گفته دانشجویان این دانشگاه، علی‌رغم اینکه مسئولان دانشگاه پردیس ٢٠٠ هزار تومان از حقوق دانشجویان را کسر نمودند، وجه نقدی را تحت عنوان “هدیه” از دانشجویان مطالبه می‌کنند.

دانشجویان می‌گویند: دانشجویانی که این وجه نقدی را به دانشگاه پرداخت ننمایند، اجازه شرکت در کلاس‌های درس به آنها داده نمی‌شود.

دانشجویان دانشگاه پردیس کُردستان طی دوسال گذشته چندین بار به نشانه اعتراض به وضعیت خوابگاه و سلف دانشگاه تجمع اعتراضی را برگزار و دست به اعتصاب زده بودند به گفته دانشجویان، این دانشگاه هم‌اکنون غذاهای نظیر سیب زمینی آب‌پز شده، خروش لپه را به نرخ ماهی و کباب رستوران‌های تهران به آنها می‌فروشد.