اخراج دنباله‌دار کارگران کُرد /تعدیل نیرو در سد هیروی نوسود

x9296.jpg.pagespeed.ic.nlCeau2Gfkکوردستان میدیا: طی چند روز اخیر ٣٥ نفر از کارگران کُرد سد “هیروی” در شهر نوسود، اخراج شدند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، علت اخراج ٣٥ کارگر کُرد از سوی کارفرمایان و پیمانکاران احداث سد و تونل انحرافی “هیروی” کمبود بودجه و کاهش راندمان کاری روزانه عنوان شده است.

یکی از کارگران سد “هیروی” ضمن تائید خبر اخراج کارگران کرد از سوی کارفرمایان به خبرنگار وب‌سایت کردستان میدیا گفت: “قرار است که طی چند روز آینده شماری دیگر از کارگران مشغول به کار در پروژە سد و تونل انحرافی هیروی اخراج شوند.”

در همین ارتباط، اوایل شهریورماه سال جاری نیز، دست کم ١٥٠ نفر از کارگران سد داریان شهر پاوه از کار اخراج شدند.

همچنین بر اساس گزارشات منتشرە و در ادامەی پایمال کردن حقوق کارگران کرد از سوی شرکت‌های پیمانکاری وابسته به رژیم، شرکت پیمانکاری “صدرا” وابسته به سپاه پاسداران مدت ٩ ماه است که حقوق ٣٠ نفر از کارگران کُرد پروژه‌ی پل میان‌گذر ارومیه را پرداخت نکرده است.

از زمان آغاز به‌کار ساخت پل میان‌گذر دریاچه ارومیه تاکنون شمار کارگران این سد از ٤٠٠ تن به ٣٠ کارگر کاهش یافته است.

اخراج کارگران بومی از پروژەهای عمرانی و صنعتی کردستان از سوی کارفرمایان و شرکت‌های پیمانکاری وابسته به سپاه پاسداران رژیم ایران در میان دستورعمل نهادهای مرتبط قرار گرفتە است و این امر باعث افزایش چشمگیر بیکاری و فقر در کردستانات شدە است.