رهایی ۲ زندانی از اعدام در ارومیه و بندرعباس

خبرگزاری هرانا – دو زندانی در ارومیه و بندرعباس که پیشتر در پرونده‌های جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. همچنین معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه از رهایی ۹ زندانی از اعدام در این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش پرونده اعدام پس از ۲۰ سال در روستای دیزج مرگور ارومیه خبر داد.

ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: به منظور تلاش برای سازش یک فقره پرونده اعدام، جمعی متشکل از مسئول نظارت و بازرسی شورای حل اختلاف استان، عضو شورای حل اختلاف دیزج مرگور و اعضای هسته جهادی بخشایش، با همراهی متنفذین و بزرگان محلی در منزل اولیای دم مرحوم ح – ن در روستای دیزج مرگور حضور یافته و با تلاش خود در نهایت اولیای دم در اقدامی خداپسندانه از اجرای حکم اعلام رضایت و گذشت نموده و زندانی پس از نزدیک بیست سال تحمل حبس از چوبه دار رهایی یافت.

رهایی از اعدام یک زندانی در بندرعباس
به گزارش فارس، رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام با جلب رضایت اولیای دم در بندرعباس خبر داد.

مجتبی قهرمانی افزواد: این حکم قرار بود در زندان بندرعباس اجرا شود و اولیای دم تا زمان ارجاع پرونده به شعبه اجرای احکام اصرار داشتند که حکم اجرا شود اما در نهایت رضایت خود را اعلام کردند.

رهایی ۹ زندانی از اعدام در کرمانشاه طی سال جاری
به گزارش تسنیم، معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: از سال گذشته تاکنون ۳۰ پرونده قتل در استان کرمانشاه منجر به سازش شده که به معنای رهایی ۳۰ نفر از چوبه دار است.

نوچهر فتاحی تصریح کرد: ۲۱ فقره مربوط به سال گذشته و ۹ فقره نیز مربوط به امسال است.

هرانا ۴ تیر ۱۴۰۱