سردشت/ شلیک مستقیم به کولبر کُرد وی را در آی سی یو بستری کرد

300x180x21982.jpg.pagespeed.ic.agu6fKUHUSآژانس کُردپا: در ادامه پدیده‌ی شلیک نظامیان به کولبران و کاسبکاران مرزی در کُردستان، یک کولبر سردشتی براثر شلیک نیروهای نظامی به بیمارستان انتقال یافت.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک کولبر کُرد به نام رامیار ابراهیمی اهل روستای “بیژوه” از توابع شهر سردشت توسط نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران هدف تیراندازی قرار گرفت.

به گفته شاهدان عینی، گلوله به ناحیه سر این کولبر کُرد اصابت کرده و به همین دلیل به یکی از مراکز درمانی شهر ارومیه انتقال یافته است.
گفته می‌شود، رامیار ابراهیمی به دلیل سختی جراحات در بخش (آی سی یو) بیمارستان در کما بسر می‌برد و پزشکان وضعیت جسمانی وی را وخیم اعلام کردند.
براساس آمار ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، در فصل تابستان امسال (تیرماه ٩٣)، ٥ کولبر کُرد براثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران جان خود را از دست داده‌اند و ١٢ کولبر دیگر نیز زخمی شدند.
علی‌رغم ادامه روند کشتار گسترده کولبران توسط نیروهای نظامی و محکوم کردن این اقدام نیروهای نظامی از سوی نهادهای بین‌المللی حقوق‌بشر، نهادهای مرتبط هیچ موضعی را از خود نشان نداده و در بیشتر موارد نهادها و مسئولان نظامی حکومت اسلامی ایران دستور شلیک مستقیم به کولبران را صادر می‌کنند.