صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران/ رهایی ۳ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – یک متهم در تهران از بابت اتهام تجاوز به اعدام محکوم شد. همچنین سه زندانی در شهرهای مهاباد، کرج و قشم که پیشتر در پرونده‌های جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرنگاری هرانا به نقل از رکنا، یک شهروند در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش شهروندی به اسم سعید همراه با دوست وی ناصر در دو مورد جداگانه یک پسر نوجوان و یک دختر را مورد تجاوز قرار داده بودند. در این گزارش در خصوص یکی از این موارد آمده است، پیشتر در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ از بابت آزار و اذیت پسری ۱۳ ساله بازداشت شدند. سعید نهایتا طی حکمی توسط شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران، از بابت اتهام لواط (به عنف) به اعدام و ناصر از بابت اتهام معاونت در جنایت به ۱۰ سال و یک روز زندان محکوم شد.

رهایی از اعدام یک زندانی در مهاباد
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، رئیس دادگستری مهاباد از بخشودگی یک زندانی محکوم به اعدام در این شهر با رضایت اولیاء دم خبر داد.

بر اساس این گزارش، جواد بنایی در این خصوص گفت: “بعد از چند سال امروز توانستیم با همکاری سایر مسئولان، خانوده یک مقتول را به سازش دعوت کنیم” به گفته وی نهایتا شاکی اعلام رضایت کرده است.

وی همچنین اضافه کرد: “شخص مجرم حدود ۵ سال در انتظار اجرای حکم بود که توانستیم مراحل اولیه صلح و سازش را پیش ببریم.”

رهایی از اعدام یک زندانی در کرج
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امروز دوشنبه ۶ تیر ماه ۱۴۰۱، رئیس توسعه حل اختلاف استان البرز از بخشودگی یک زندانی محکوم به اعدام در کرج با رضایت اولیای دم خبر داد.

بر اساس این گزارش احمد نوروزی در این خصوص اظهار داشت: “یک مددجو به جرم قتل از اوایل سال ۱۳۹۵ در ندامتگاه مرکزی کرج زندانی و پس از سیر مراحل رسیدگی بر اساس حکم صادره از دادگاه کیفری یک استان و تایید دیوان عالی کشور به اعدام محکوم شده و در انتظار اجرای حکم بود.”
وی با اشاره به اینکه اولیای دم حاضر به مذاکره نبوده و خواستار اعدام بودند، اضافه کرد: “با توجه به انجام تعهدات توسط خانواده مددجو، زمینه صلح و سازش و گذشت اولیای دم فراهم شد.” به گفته او، اولیای دم نهایتا با حضور در شعبه ۷۴ مستقر در زندان مرکزی کرج، از اعدام صرفنظر و رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به جنبه خصوصی جرم اعلام کردند.

رهایی از اعدام یک زندانی در قشم
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، عضو شورای حل اختلاف زندان بندرعباس از بخشودگی یک زندانی محکوم به اعدام در جزیره قشم با رضایت اولیاء دم خبر داد.

کاظم شاهرخ‌نیا در این باره می‌گوید: “متهم در ۵ سالی که زندانی بود واقعا تغییر کرده و اصلاح شده بود. به همین دلیل تلاش‌هایی را برای بخشش او آغاز کردیم. من و چند نفر دیگر از همکارانم برای جلب رضایت آن‌ها چند مرتبه به قشم رفتیم. آن‌ها حاضر به بخشش نمی‌شدند، اما در نهایت ابتدا پدر مقتول و در ادامه مادرش حاضر شدند با دریافت دیه یک میلیارد تومانی قاتل را ببخشند.”

هرانا ۶ تیر ۱۴۰۱