برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مصطفی نیلی

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مصطفی نیلی، وکیل دادگستری امروز یکشنبه ۲ مرداد، در شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران برگزار شد. این پرونده با اعلام جرم دادستان تهران علیه وی گشوده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مصطفی نیلی برگزار شد.

آقای نیلی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، ضمن بیان اینکه جلسه دادگاه امروز با حضور وکلای وی و از بابت رسیدگی به اتهام نشر اکاذیب برگزار شده است، گفت: “ایرادات شکلی در بحث صلاحیت و روند رسیدگی را مطرح کردیم. قاضی دادگاه پس از شنیدن ایرادات اعلام کرد که موارد مطرح شده را بررسی خواهد کرد و پس از آن تصمیم خواهد گرفت”.

این وکیل دادگستری روز گذشته با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، از تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش خبر داده بود.

به گفته وی، مستند این پرونده که با اعلام جرم دادستان تهران علیه وی گشوده شده، مصاحبه‌ او با پایگاه خبری امتداد در مورد وضعیت موکلینش در زندان قرچک ورامین بوده است که این زندانیان هم اکنون در زندان اوین بسر میبرند.

او در خصوص این پرونده روز شنبه ۲۱ خردادماه با حضور در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری اواخر خردادماه امسال در پرونده‌ای دیگر موسوم به “دادخواهان سلامت” به تحمل چهار سال حبس، دو سال محرومیت از فعالیت‌های رسانه‌ای و همچنین دو سال محرومیت از اشتغال به حرفه وکالت محکوم شد.

هرانا- 2 مرداد ماه 1401