یک دختر و پسر در مریوان و سروآباد به زندگی خود پایان دادند

Download (8)آژانس کُردپا: در دو حادثه جداگانه در مریوان و سروآباد دختر و پسر جوانی اقدام به خودسوزی کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک دختر ٢٠ ساله به نام “فریده” فرزند حبیب‌الله ساکن روستای “آلمانه” از توابع شهر مریوان به دلیل “فشار روانی و اجتماعی” اقدام به خودسوزی کرد و جان سپرد.

به گفته یک منبع مطلع، این دختر ٢٠ ساله به دلیل مخالفت خانواده‌با ازدواج وی با پسر مورد علاقه، هفته گذشته اقدام به خودسوزی کرده بود و سرانجام روز گذشته در بیمارستان مریوان به دلیل سوختگی شدید جان خود را از دست داد.

همچنین، جوانی در روستای “بیساران” از توابع شهرستان سروآباد به دلیل اختلافات خانوادگی اقدام به خودسوزی و به زندگی خود پایان داد.

خبرنگار کُردپا در سروآباد به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد: این جوان که خواسته زندگی مشترک را تشکیل بدهد با مخالفت پدرش روبرو و از نظر وی رفتن به خدمت سربازی شرط تشکیل زندگی مشترک است در نتیجه این جوان اقدام به خودسوزی می‌کند.

22112.jpg

پروین ذبیحی، فعال زنان

پروین ذبیحی فعال زنان از مریوان طی گفتگویی با آژانس کُردپا، فقر فرهنگی و مالی را از عوامل اصلی خودکشی در جامعه عنوان نمود و اعلام کرد: فقر فرهنگی در جامعه‌ای طبقاتی و مردسالار از عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله خودسوزی می‌باشد.

این فعال حقوق‌بشر گفت: بدون ریشه‌کن کردن عواملی نظیر فقر مالی و فرهنگی در جامعه‌ای که از جامعه سنتی به سوی جامعه مدرن در حال انتقال است، نباید انتظار ریشه‌کنی خودکشی را داشت.

ذبیجی افزود: آموزش مردان و زنان به‌ویژه آموزش و آگاه‌سازی زنان در مناطق آسیب‌پذیر چه از جهت تئوریک و مقابله با خشونت و چه آموزش حرفه‌های مختلف به آنان در جهت کمک به استقلال مالی، خودباوری در آنان را شکوفا خواهد کرد و این باعث کاهش آمار خودکشی می‌شود.

به گفته ذبیحی، ادامه تحصیل جوانان و رسانه‌ها نقش عمده‌ای را در کاهش آمار خودکشی دارند.