سه روایت متفاوت از مقامات نظامی در رابطه با دستگیری «زن انتحاری» در سراوان

شامگاه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۱، ویدیویی از دستگیری یک «زن انتحاری» توسط نیروهای نظامی در سراوان منتشر شد. مقامات نظامی از خنثی سازی این جلیقه خبر داده و پس از آن این زن را معتاد عنوان کرده که بطری نوشابه به کمر بسته و روایت سوم قلابی بودن جلیقه انتحاری است.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۱، علی رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری زنی با کمربند انتحاری قلابی در سراوان خبر داد.

براساس ویدیویی که منتشر شده، نیروهای نظامی با امنیت و آرامش کامل از این زن بازرسی بدنی کرده اند.

مقامات نظامی سیستان و بلوچستان یک روز پس از اعلام دستگیری این زن عنوان کرده بودند که وی حامل «جلیقه انتحاری» برای انجام عملیات در مراسم عزاداری بوده است.

پس از آن اعلام کردند که وی معتاد و تنها بطری های خالی نوشابه را به دور کمر خود بسته است.

و امروز ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۱، در روایت سوم، سرهنگ علی رحیمی در گفتگو با رسانه های جمهوری اسلامی گفته است: “در شب عاشورای حسینی ماموران نسوان گیت بازرسی خواهران در ورودی محل مراسم عزاداری شب دهم محرم متوجه ورود یک زن حدوداً ۳۰ ساله با حرکات مشکوک به چادر گیت بازرسی بانوان شدند که پس از اینکه ماموران نسوان قصد بازرسی وی را داشتند تهدید به انتحار خود کرده که بلافاصله ماموران انتظامی و امنیتی اقدام به دستگیری وی کردند.”

وی افزود: “پس از دستگیری وی و بازرسی متوجه بسته بودن چیزی شبیه جلیقه انفجاری به دور کمر وی شدند که پس از باز کردن آن مشخص شده این جلیقه فاقد قابلیت انفجاری داشته و نامبرده به جهت رسیدگی های بعدی در اختیار مقامات امنیتی و قضایی قرار گرفته است.”

گزارش کمپین فعالین بلوچ، 20 مرداد ۱۴۰۱