وضعیت نابسامان در بخش دیالیز؛ عدم اعمال رتبه و طبقه پرسنل در بیمارستان امام علی چابهار

عدم رسیدگی در بخش دیالیز بیمارستان امام علی چابهار نگرانی بیماران را به همراه داشته است؛ همچنین برخی از پرسنل این بیمارستان از مدیریت آن به دلیل عدم رتبه بندی شغلی ناراضی هستند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، وضعیت نابسامان در بخش دیالیز علاوه بر نگرانی بیماران، گلایه و انتقاد برخی از پرسنل بیمارستان امام علی چابهار به دلیل عدم رتبه بندی شغلی را در پی داشته است.

گفته میشود در بخش دیالیز بیمارستان امام علی چابهار به بیماران رسیدگی نمی شود و پرسنل این بخش با عدم حضور خود باعث سرگردانی و نارضایتی بیماران شده اند.

همچنین عدم اعمال رتبه بندی شغلی پرسنل این بیمارستان توسط کارگزینی نارضایتی آنها را به همراه داشته است.

براساس تبصره ماده ۴۶ آیین‌نامه تشکیلات و طبقه بندی مشاغل دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در مورد ضوابط ارتقاء طبقه و رتبه شغلی کارمندان آمده است که هر ساله رتبه بندی شغلی باید اعمال گردد.

بخش کارگزینی بیمارستان امام علی چابهار کمبود نیرو را از دلایل عدم ارتقای شغلی این کارکنان عنوان کرده و از انجام دادن آن سر باز زده است.

یک منبع مطلع در رابطه با پرسنل بیمارستان امام علی چابهار به گزارشگر کمپین گفت: “اگر در بیمارستان کمبود نیرو وجود دارد، پس چگونه دو نفر از نیروهای کارگزینی که مسئول این کار هستند، در ظرف یک ماه مجموعاً ٢٧ روز در مرخصی بوده اند و در این مدت بخش کارگزینی به دلیل تداخل این مرخصی ها، به مدت دستکم یک هفته، حتی یک مسئول هم نداشته و عملاً تعطیل بوده است.”

این منبع افزود: “بخش دیالیز بیمارستان امام علی چابهار همیشه با مشکل اداری و فنی مواجه است و بیماران با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم میکنند و با وجود اطلاع مسئولین بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.”

لازم به ذکر است، بخش دیالیز بیمارستان امام علی چابهار پیشتر نیز با قطعی آب و برق با تعطیلی چند روزه مواجه شده بود.

کمپین فعالین بلوچ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱