انتقال سعید متین‌پور به زندان زنجان

timthumb (1)خبرگزاری هرانا – سعید متین‌پور زندانی سیاسی زندان اوین روز یک‌شنبه علی‌رغم میل خود به زندان مرکزی زنجان منتقل شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یک‌شنبه ۶ مهر ماه سعید متین‌پور زندانی سیاسی از بند قرنطینه زندان اوین علی‌رغم میل خود به زندان مرکزی زنجان منتقل شد.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «وی موفق شده روز سه‌شنبه با بستگان خود ملاقات کند.»

سعید متین‌پور، چهارم خرداد ۱۳۸۶ در زنجان بازداشت و پس از تحمل ۲۷۸ روز بازداشت موقت٬ در هشتم اسفند ۸۷ به قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود. این روزنامه‌نگار طی جلسه‌ای غیر علنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام ارتباط با بیگانگان به هفت سال و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک‌سال حبس و در مجموع به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود. دادگاه تجدید نظر استان تهران نیز آذر ماه ۸۷ حکم هشت سال زندان این فعال آذربایجانی را تایید کرد.

متین‌پور فارغ التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه تهران و عضو هیات تحریریه هفته نامه‌های «یارپاق»، «موج بیداری» و وبلاگ نویس و فعال مدنی است که به خاطر سفر به ترکیه تحت عنوان اتهامی «ارتباط با بیگانگان» به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده است.