بریدن سر یک شهروند کرد در ارومیه از سوی داعش

201403011031391بعد از ورود گروه‌هایی از اعضای داعش، از مرز کوردستان عراق به منطقه ارومیه، داعش اولین قربانی خود را در بین کردهای ارومیه گرفت. تاکنون هیچ‌گونه واکنشی از سوی نیروهای امنیتی در رابطه با اخبار فعالیت آزادانه اعضای گروه “داعش” صورت نگرفته است.

آسونیوز: به گزارش نیسان نیوز، یک شهروند کورد از اهالی برادوست ارومیه، از سوی اعضای مسلح داعش در ارومیه به قتل رسیده و سپس سرش از تن جداگردیده است. به گفته‌ی منابع مطلع، این شهروند کورد از اهالی روستای “نیچلان” منطقەی برادوست از توابع شهرستان ارومیه بوده که از سوی اعضای داعش در ارومیه کشتە شده است. یکی از ساکنین منطقەی برادوست، طی گفتگویی با نیسان نیوز، هویت این شهروند کورد را “فرهاد محمدی” فرزند سعید عنوان نمود. تاکنون از دلایل قتل این شهروند کورد از سوی اعضای داعش در ارومیه هیچ اطلاعی در دسترس نمی‌باشد. “فرهاد محمدی” طی دهەی شصت عضو یکی از احزاب کرد اپوزیسیون حکومت اسلامی بوده است. در ماههای اخیر تعدادی از اعضای داعش با استفاده از رابطین خود در میان ساکنین روستاهای منطقه سردشت و ارومیه با استفاده از خلأهای مرزی، اقدام به عبور از مرز نموده و وارد کوردستان ایران شده‌اند. گفتنی است این گروه‌های عملیاتی “دولت اسلامی” همراه با خود مقدار زیادی سلاح و مهمات وارد منطقه نموده‌اند. اعضای داعش با یارگیری از “سلفیها” (هواداران محلی شان در منطقه) اقدام به نفوذ به مناطقی از کردستان ایران می‌نمایند.

تعدادی از گروه‌های عملیاتی “داعش” در حومه شهرستان ارومیه مشاهده‌ شده‌اند که شاهدان ادعا نموده‌اند که این افراد در خانه‌های ساکنین محلی اقدام به برگزاری جلسات “قرآنی” نموده و سعی در سازمان‌دهی شبکه‌ای محلی از اعضای خود را دارند. تاکنون هیچ‌گونه واکنشی از سوی نیروهای امنیتی در رابطه با اخبار فعالیت آزادانه اعضای گروه “داعش” صورت نگرفته است.