شکنجه مازیار شه بخش کودک زندانی بلوچ توسط اطلاعات سپاه و تهدید وی به اعدام

گزارشات رسیده حاکی از شکنجه مازیار شه بخش کودک زندانی بلوچ توسط اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات و تهدید او به اعدام است.


کانون حقوق بشر ایران، پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱، وبسایت حال وش از شکنجه مازیار شه بخش کودک زندانی بلوچ توسط اطلاعات سپاه خبر داده و گفت این کودک بی گناه در تاریخ ۸ شهریور ۱۴۰۱ به مدت یک هفته از کانون اصلاح و تربیت زاهدان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده و تحت بازجویی و شکنجه جهت اعتراف گیری اجباری قرار گرفته است.

عوامل اطلاعات سپاه ضمن شکنجه مازیار شه بخش به او گفته اند «به خانواده ات زنگ بزن و بگو پول طناب دارت را آماده کنند تا تو را هم بفرستیم نزد پدر و عمویت در آن دنیا»

براساس این گزارش از زمان بازداشت مازیار شه بخش وی ماهانه مورد بازجویی اطلاعات سپاه قرار دارد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: «حتی خود نیروهای امنیتی اذعان کرده اند که مازیار بی گناه است و هیچگونه جرمی مرتکب نشده است. تنها بهانه بازداشت و شکنجه مازیار شه بخش در ۶ ماه گذشته این است که پدرش ملک محمد شه بخش و عمویش غلام شه بخش هستند.
(ملک محمد شه بخش در درگیری دشت سمسور با نیروهای قرارگاه ابوذر کرمان پس از ساعتها درگیری جان خود را از دست داد و غلام شه بخش در ۱۱ دی ۱۴۰۰ در یورش سپاه به بخش کورین جان باخت.)

بر اساس این گزارش، بازجویی و شکنجه مازیار شه بخش نه تنها از جانب اطلاعات سپاه بلکه توسط وزارت اطلاعات نیز انجام شده است، بطوریکه آثار شکنجه بر بدن مازیار قابل مشاهده است.

گفته میشود وضعیت مازیار بدلیل شکنجه ها نگران کننده است و پیگیری های خانواده وی تاکنون به جایی نرسیده است.

مازیار شه بخش در ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در زاهدان توسط سپاه بازداشت شد. وی متولد ۱۳۸۳ میباشد در نتیجه در زمان بازداشت کمتر از ۱۸ سال داشته است.

کانون حقوق بشر ایران ۱۷ شهریور ۱۴۰۱