١٣ روزنامه‌نگار کُرد در ایران به بیش از ٧٠ سال محکوم شده‌اند+جدول

آژانس کُردپا: حسن روحانی چند روز پیش در مصاحبه با شبکه “سی ان ان” وجود هرگونه روزنامه‌نگار زندانی در ایران را از اساس انکار کرد این در حالی است که ده‌ها فعال حقوق‌بشر و روزنامه‌نگار در زندان‌های حکومت اسلامی ایران در حبس بسر می‌برند.١٣ روزنامه‌نگار کُرد در ایران به بیش از ٧٠ سال محکوم شده‌اند+جدول

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، هم‌اکنون ١٣ روزنامه‌نگار کُرد به بیش از ٧٠ سال زندان تعزیری و تعلیقی محکوم شده‌اند و این روزنامه‌نگاران در زندان‌های حکومت اسلامی ایران محبوس می‌باشند.

رئیس قوه‌ی مجریه در این مصاحبه تلویزیونی که به هنگام سفر به مجمع عمومی سازمان ملل انجام گرفت، گفته است: ” روزنامه‌نگار بودن الزاما دلیل بازداشت این روزنامه‌نگاران نیست. اما معتقد است روزنامه‌نگار هم می‌تواند مثل هر شهروند دیگری مرتکب جرم شود و راهی زندان”.

انکار حسن روحانی از وجود روزنامه‌نگاران زندانی در ایران، واکنش و اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی را درپی داشت و آنان رئیس جمهور ایران را فردی “دروغگو” قلمداد کردند.

براساس آمار منتشر شده، هم‌اکنون ٥١ روزنامه‌نگار غیرکُرد در زندان‌های حکومت اسلامی ایران توسط دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران به بیش از ٤٠٠ سال زندان محکوم شده‌اند.

در جدول‌های ذیل آمار احضار و بازداشت روزنامه‌نگاران کُرد در دوره ریاست جمهوری روحانی و همچنین آمار روزنامه‌نگاران محکوم به زندان از سال گذشته تاکنون نشان داده می‌شود.

22386.jpg

22385.jpg

22384.jpg

22386.jpg

22387.jpg