يورش مأموران امنيتي و بسیجی به منزل خانواده حسين پناهي

382478_549562965101261_1376263521_nمامورين وزارت اطلاعات به منزل محمد حسين پناهي پدر انور حسين پناهي يورش بردند و مدت طولاني منزل اين خانواده را مورد بازرسي و اعضاي خانواده را بازجوئي و تهديد کردند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، روز شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ -چند نفر از مامورين وزارت اطلاعات باهمكاري پايگاه بسيج در دهستان قروچاي واقع در شهرستان دهگلان به منزل آقاي محمد حسين پناهي يورش بردند و مدت طولاني تمامي نقاط منزل آنها را مورد بازرسي قرار دادند واين خانواده را بازجوئي و تهديد کردند.

بنابه گفته يكي از شاهدان عيني ،مامورين مهاجم وزارت اطلاعات و نيروهاي بسيجي با بکار بردن جملاتي سعي بر وارد کردن فشار روحي بر اين خانواده را داشتند. آنها خطاب به خانم حسين پناهي مادر انور حسين پناهي گفتند:”کسي که ضد انقلاب است بايد همين بلاها سرش بياد”. که با جوابهاي قاطع خانواده حسين پناهي مواجه شدند.

شایان ذکر است خانواده حسین پناهی از خانواده های کردستان هستند که در ٧ سال گذشته بیشترین فشار را از طرف نیروهای امنیتی متحمل شدند.

انور حسین پناهی پسر بزرگ این خانواده که از فعالان مدنی كرد که از پاييز سال ١٣٨٦ توسط نيروهاي امنيتي بازداشت و بهار ٨٧ در دادگاه انقلاب شهر سنندج به اعدام محکوم شده بود و پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به ۶سال زندان تقلیل پیدا کرد. كه بعد از اتمام حبس خود با قيد وثيقه و تبعيد به تهران آزاد شد.
در اين چند سال اخير خانواده حسین‌پناهی، با نوشتن نامه‌هایی به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر، سازمان گزارشگران بدون مرز و دیگر نهادهای حقوق بشری خواهان تلاش این نهادها برای متوقف فشار وزارت اطلاعات بر اين خانواده شده‌اند.