گزارش اختصاصی هه‌نگاو از اعتراضات و کشته‌شدگان ۲۰ مهر در شهرهای کُردستان

 

در جریان اعتراضات روز گذشته، ۲۰ مهر، که در بیش از ۱۰ شهر مختلف کُردستان با گستردگی قابل توجهی نسبت به روزهای گذشته برگزار شد دست‌کم ۴ شهروند معترض با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شده‌‌اند.

بر اساس اطلاع هه‌نگاو، در جریان اعتراضات شامگاه چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ (۱۳ اکتبر ۲۰۲۲)، در محله “دره دریژ” کرمانشاه دو جوان به نام‌های سینا نادری ۲۲ ساله و آرمین صیادی ١٨ ساله با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شدند.

در سنندج مقارن ساعت ۲۲ شب گذشته در محله نایسر یک شهروند دیگر به نام عزیزی مرادی بر اثر شلیک مستقیم نیروهای حکومتی به‌شدت مجروح شد که متعاقب انتقال به مراکز درمانی جانش را از دست داد.

در شهر بوکان نیز یک شهروند به نام کمال فقهی با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شد که جسد وی به بیمارستان قلی‌پور این شهر منتقل شده بود. در این راستا هه‌نگاو مطلع شده است که ظهر امروز در میان تدابیر شدید امنیتی مراسم خاکسپاری وی برگزار شده است.

اعتراضات روز گذشته که در ۱۰ شهر ایلام، کرمانشاه، سنندج، دیواندره، سقز، مریوان، بانه، مهاباد، بوکان و ارومیه انجام گرفت گسترده‌ترین اعتراضات طی سه هفته گذشته بود که بیشتر محلات این شهرها در خیابان‌ها بوده‌اند و درگیری‌های شدیدی میان نیروهای حکومتی و مردم رخ داد.
شایان ذکر است هه‌نگاو مطلع شده یک نفر از نیروهای سپاه در مهاباد و سه نفر در کرمانشاه کشته شده‌اند.
در این راستا همچنین چهل نفر از نیروهای دولتی در شهرک دره دریژ کرمانشاه به‌شدت زخمی‌ شده و به بیمارستان نظامی ابوالفضل این شهر منتقل شده‌اند.
١١٣ شهروند نیز در اعتراضات شبه گذشته به شرح زیر زخمی‌شده‌اند:
در شهر ایلام ۹ شهروند، در شهر کرمانشاه ۴۳ شهروند، در شهر سنندج ۱۶ شهروند، مریوان ۶ شهروند، سقز ۱۱ شهروند، دیواندره ۳ شهروند، بوکان ۱۷ شهروند و همچنین در شهر مهاباد نیز ۸ شهروند مجروح شده‌اند.

هه‌نگاو: پنج‌شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱