دومین روز اعتصاب معلمان، دانشجویان تفکیک های جنسیتی در دانشگاه را در هم می شکنند

دومین روز تحصن معلمان که به فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان صورت می گیرد آغاز شده است.

مطابق تصاویر دریافتی در برخی مدارس از جمله در این شهرها، معلمان دست به تحصن زده اند: سقز، دیواندره، مریوان، بانه، بندر انزلی، سنندج، بجنورد، کرمانشاه، کرج.

اعتراضات خیابانی
تهران: تعدادی از زنان آزادی خواه در ایستگاه متروی تاترشهر شعار مرگ بر خامنه ای داده اند.

اعتراضات دانشجویی

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در اعتراض به حضور سخنگوی دولت در پردیس ونک، در درون و بیرون سالن سخنرانی تجمع کرده‌ و شعارهای اعتراضی سر داده اند. نیروهای بسیج سخنگوی دولت را جهت محافظت روی سن دوره کردند. برنامه بدلیل اعتراضات دانشجویان متوقف شده و با خروج سخنگوی دولت از سالن، دانشجویان معترض او را هو کردند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان، در اعتراض به کشته شدن هم‌دانشگاهی خود، نگین عبدالملکی امروز از ساعت ۸ صبح، در فضایی به شدت امنیتی تجمع کرده‌اند و دانشگاه در محاصره‌ی نیروهای یگان ویژه قرار دارد.

دانشجویان دانشکده زبا‌‌ن‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران تفکیک جنسیتی در سلف را علیرغم تهدیدات رئیس دانشکده و حراست زیر پا گذاشتند.

در دانشگاه مازندران دانشجویان تجمع کرده و رییس حراست دانشجویان را تهدید کرده: به تعداد شما نیرو منتظره، من دیگه کاری با شما ندارم.

در دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد دانشجویان برای حمایت از امیدرضا مطهری‌نژاد دانشجوی بازداشتی این دانشکده تجمع کرده اند.

پیوستگی و امتداد اعتراضات همچنان در دانشکده ادبیات علامه برقرار است و امروز هم با مقاومت و فشار دانشجویان سلف مختلط گردید.

سلف «ترنج» دانشگاه امیرکبیر آزاد شد! با وجود بسته شدن غیرقانونی مسیر ورود به سلف ترنج دانشگاه امیرکبیر توسط مجموعه حراست دانشگاه، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با مقاومت خود وارد سلف شدند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان که اقدام به حذف تفکیک جنسیتی در سلف این دانشگاه کردند، با مقاومت و درگیری شدید با حراست و زخمی شدن چند دانشجو نهایتا موفق شدند مسیر ورود به سلف را باز کنند و اکنون تعداد کثیری از دانشجویان این دانشگاه در سلف آزاد شده حضور دارند.

با پافشاری دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تفکیک جنسیتی سلف دانشکده مدیریت از میان برداشته شد و دانشجویان درکنار یکدیگر غذای خود را صرف کردند.

دانشجویان دانشگاه چمران اهواز مقابل دانشکده مهندسی این دانشگاه، تجمع کرده و با همخوانی آهنگ “برای” شعار داده اند: “خیابونا غرق خون، استادامون خفه‌خون”.

در دانشگاه فردوسی مشهد توسط دانشجویان با شعار زن زندگی آزادی؛ تفکیک جنسیتی سلف دانشگاه را زیر پا گذاشتند.

همچنین تجمع هایی در دانشگاه علم و صنعت، دانشکده روان شناسی دانشگاه تهران صورت گرفته است.

جان باختگان، بازداشت ها

اطلاعات تازه ای در مورد دو تن از جان باختگان خیزش انقلابی مردم ایران منتشر شده است. مطابق گزارش های منتشره آرمیتا قائم مقامی ۱۷ ساله و نگین عبدالملکی دانشجوی دانشگاه صنعتی همدان بر اثر ضربات باتوم نیروهای سرکوب جان خود را از دست داده اند. (مشروح خبر در بخش گزارش های خبری اخبار روز منتشر شده است).

بیش از ۵۰۰ دندان‌پزشک در ایران با امضای بیانیه‌ای خواهان‌‌ آزادی «فوری» و «بی‌قید و شرط» فاطمه مشهدی عباس، دکتر دندان‌پزشک و استاد تمام دانشگاه بهشتی، شدند. همکاران خانم مشهدی عباس می‌گویند که پس از چند روز بی‌اطلاعی از سرنوشت او آگاه شده‌اند که او توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به زندان اوین منتقل شده است.

آرمان مهرآوران⁩ دانشجوی روانشناسی دانشگاه خلیج فارس بوشهر، صبح یکشنبه ۱ آبان برای ارائه پاره‌ای توضیحات به اداره اطلاعات این شهر احضار و پس از حضور بازداشت شده است.

حمید جعفری نصرآبادی، معلم، نویسنده و مترجم و مربی فوتبال آسیایی که روز چهارشنبه ۲۷ مهر بازداشت شده است، چهار روز است که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

امیدرضا مطهری‌نژاد، دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد، ۲۳ مهرماه در خیابان کوثر مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. از وضعیت فعلی و نهاد بازداشت‌کننده ایشان اطلاعی در دست نیست.

سایر گزارش ها
۱۲۸ نفر از جراحان مغز و اعصاب با انتشار بیانیه ای از مبارزات مردم ایران حمایت کردند. جراحان مغز و اعصاب خواهان توقف هرگونه خشونت در همه سطوح جامعه، ایجاد ارایه خدمات درمانی به همه آسیب دیدگان و عدم دخالت نیروهای امنیتی در امور درمانی، ممانعت از هر گونه ورود نیروهای امنیتی و نظامی و افراد با هویت نامشخص به مراکز درمانی و آموزشی، ایجاد شرایط مناسب برای شنیدن اعتراضات مردم و گرد همایی در محیط ایمن، آزادی بدون قید وشرط تمام زندانیان سیاسی و حفظ استقلال نظر سازمان پزشکی قانونی در جهت ایجاد اعتماد عمومی شده اند. (مشروح این خبر در ستون خبر اخبار روز منتشر شده است)

کردانه. ۱۴۰۱/۰۸/۰۲