عدم حمایت از یک مخترع کُرد در خراسان شمالی

Neqdeliنیسان نیوز: یک مخترع کُرد در استان خراسان شمالی، به علت عدم حمایت بخش دولتی، مجبور به عدم ادامه‌ی فعالیت در زمینه‌ی تخصصی خود شده است.
به گزارش نیسان نیوز، مهندس “نقدعلی علوی‌فرد شادلو” مخترع کُرد از اهالی روستای “باغچق” بجنورد، به علت عدم حمایت بخش دولتی از اختراعات وی و نبود امکانات، مجبور به فروش اختراعات خود شده و احتمال عدم ادامه‌ی فعالیت وی نیز وجود دارد.

یک منبع مطلع به خیرنگار نیسان نیوز گفت: این مخترع کُرد از چندین سال پیش در آزمون‌های استخدامی استان بجنورد و استان تهران شرکت کرده است اما به علت عدم دارابودن یکی از اولویت‌های ایثارگران و یا شهدای حکومت اسلامی ایران، تاکنون در هیچ‌کدام از ارگانهای دولتی ایران استخدام نشده است.
این در حالی است که چندی پیش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از برگزاری یک دوره‎ی آموزشی برای مخترعین جهت استخدام فوری در یکی از وزارتخانه‌های مرتبط با صنعت خبر داده بود.
تاکنون این مخترع کُرد خراسان شمالی، موفق به اختراع چندین دستگاه در زمینه‌ی عمران و نیز آهن و فولاد شده است.
این منبع همچنین تاکید کرد: به علت عدم حمایتهای دولتی، نقدعلی علوی‌فرد شادلو تاکنون چندین اختراع خود را بدون ثبت در مراجع زیربط به فروش رسانیده است.
مردم کُردتبار منطقه‌ی خراسان، بنا به منابع تاریخی، نوادگان کُردهایی هستند که در زمان شاه عباس از منطقه باختری دریاچه‌ی ارومیه به این نواحی برای نگاهداری از مرزهای ایران کوچ داده شدند و بنا به روایتی دیگر، شاه عباس آنان را به خاطر تضعیف سرکشی خان‌های کورمانج و بکار بردن آنان در مقابله با حملات بی‌امان ازبکان به خراسان بزرگ کوچاند.