محکومیت یک عضو اتحادیه‌ی دانشجویان کُرد به زندان

Azad-Sine-606x330نیسان نیوز: یک فعال دانشجویی عضو “اتحادیه‌ی دانشجویان کُرد” در سنندج توسط دادگاه تجدید نظر این استان به زندان محکوم شد.
به گزارش نیسان نیوز، “محمود اکبری” دانشجوی دانشگاه آزاد سنندج که در سالهای ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹، نایب دبیر “اتحادیه‌ی دموکراتیک دانشجویان کُرد” بوده است، پیشتر از سوی دادگاه بدوی به یک سال وشش ماه حبس

محکوم شده بود با حکم جدید در دادگاه تجدید نظر استان، محکومست وی به شش ماه کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، محمود اکبری، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد سنندج بدلایل نامشخصی شهریور ماه سال جاری بازداشت شده بود.
پیشتر نیز ۵ دانشجوی کُرد عضو”اتحادیه دانشجویان کُرد” بنا به دلایل نا مشخصی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بودند.
این در حالی است که هم‌اکنون تنها نامی از این اتحادیه مانده و هیچ فعالیت علنی بعد از دوره‌ی ریاستن جمهوری “محمد خاتمی” نداشته است.
در سالهای گذشته، مکررا میلاد کریمی، مهدی دعاگو، شیرزاد کریمی و سوران دانشور وخبات عارفی، که از فعالین این اتحادیه هستند، با احضار و بازداشت روبرو شده‌اند.
در چندین سال گذشته بسیاری از فعالان دانشجویی توسط نیروهای امنیتی تهدید و در بسیاری موارد بازداشت می شوند. این در حالی است که طبق مفاد مذکور در آیین نامه های دادرسی کیفری، بر صدور حکم کتبی برای جلب متهم تاکید شده و وزارت اطلاعات ایران بدون ارسال هیچگونه احضاریه کتبی، فعالان دانشجویی و سیاسی را احضار نموده و بازداشت می کنند.