محرومیت از تحصیل یک دانشجو در ارومیه

Mehmud-Casimi-492x330 (1)نیسان نیوز: دانشگاه نازولوی ارومیه، حکم تعلیق از تحصیل یک دانشجوی کُرد را به اتهام نشر اکاذیب به مدت یک ترم تایید کرد.
به گزارش نیسان نیوز، “محمود جاسمی” فرزند حامد دانشجوی رشته‌ اقتصاد دانشکده‌ی اقتصاد دانشگاه ارومیه، به مدت یک ترم از تحصیل محروم شده و نامه‌ی تعلیق وی از سوی حراست به اداره‌ی امور فرهنگی دانشجویان

ارائه و تایید گردید.
“محمود جاسمی” دانشجوی کُرد از اهالی شهرستان خوی بوده که در دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل بوده و به علت همکاری با نشریات کُردی و مدیر مسئولی نشریه‌ی “لاهی” نیز چندین بار از سوی حراست دانشگاه مورد تهدید قرار گرفته بود.
در نامه‌ای که از سوی اداره‌ی مرکزی دانشگاه نازلو به وی ارسال شده، اعلام شده که در ترم جاری حق شرکت در امتحانات را نداشته و به مدت یک ترم از تحصیل تعلیق میشود.
روز سه‌شنبه ۲۸ مردادماه سال جاری، نشریه‌ی دانشجویی “لاهی” در دانشگاه نازلوی ارومیه بعد از انتشار یک شماره، از سوی کمیته‌ی نظارت بر نشریات دانشجویی دانشگاه ارومیه توقیف گردید.
“لاهی” در زبان کوردی به معنای “التماس” بوده و بیشترین مطالب اولین شماره‌ی خود را به مسائل اجتماعی، مشکلات جوانان و چند مقاله‌ی تحلیلی کوردی اختصاص داده بود.Lahi-300x211